Zinnige Zorg Award Rivas

Snel telefonisch overleg tussen huisarts en specialist uit het ziekenhuis

Een patiënt die bij de huisarts komt met een klacht wordt regelmatig doorgestuurd naar het ziekenhuis. In veel gevallen is niets ernstigs aan de hand maar heeft de patiënt wel twee bezoeken afgelegd en langer in onzekerheid gezeten over zijn klacht. Rivas Zorggroep bedacht een initiatief om dit proces sneller en efficiënter in te richten. De huisarts kan nu direct een collega uit het ziekenhuis raadplegen met een telefonisch consult. Vaak luistert de patiënt zelfs mee met dit gesprek. Zo voelt de patiënt zich serieus genomen, is sneller geholpen en ontvangt direct gericht zorgadvies. De doorverwijzing naar het ziekenhuis wordt alleen gedaan als het daadwerkelijk noodzakelijk is.


X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord