Betalingsachterstand? Wij helpen je!

Kun je jouw zorgpremie of een andere rekening niet betalen? Of heb je een betalingsachterstand? Dat is vervelend en kan stressvol zijn. Wij helpen je met het betalen van je rekeningen. Zo kun je deze in kleinere delen betalen. Of je eigen risico in delen betalen. Lees wat wij nog meer kunnen doen om je te helpen bij betaalproblemen.

Direct naar

Zo kunnen wij je helpen


  Eenvoudig zelf regelen

Eigen risico gespreid betalen
Je factuur later betalen

  Hulp bij betaalproblemen

Ben je de weg kwijt met alle partijen waar je post van krijgt? Of heb je geldzorgen? Er is meer mogelijk dan je denkt. Samen vinden we een oplossing.

Meer over het incassobureau
Zorgtoeslag voor lagere inkomens
Informatie over het CAK 
Aanvullende verzekering gestopt?

Wij zijn er voor je

Neem gerust contact met ons op. We helpen je als je moeite hebt met het betalen van je zorgverzekering. Samen met jou zoeken we naar de beste oplossing. En kijken we met je mee hoe je grotere betaalproblemen kunt voorkomen.

Je kunt ons bellen op 0900 - 84 90 (gebruikelijke belkosten). Op maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 17.00 uur. 

 

Hoe sta jij er financieel voor? Doe de test van Geldfit

Via een korte test kom je erachter hoe je er nu voorstaat. En krijg je tips om financieel gezond te blijven of te worden.

 

Doe de test op Geldfit.nl
  Meer informatie over Geldfit

Veelgestelde vragen

 

  • Je kunt een betalingsregeling afsluiten voor je premie. Hier lees je hoe je een betalingsregeling afsluit.
    • Dan ontvang je een betalingsherinnering. Met een nieuwe datum om uiterlijk te betalen. Ontvangen we alsnog het bedrag niet? Dan krijg je een 2e herinnering.
    • Tot 4 maanden kun je jouw betalingsachterstand in termijnen afbetalen. Bij VGZ en/of het incassobureau.
    • Heb je 6 maanden of langer geen premie betaald? Dan kan het CAK een hogere premie inhouden van jouw loon of uitkering.
  • Een betalingsregeling kun je afsluiten voor je:
    • Zorgpremie
    • Zorgkosten
    • Eigen risico of eigen bijdrage
    Je kunt bij ons op 2 manieren gespreid betalen. Lees hier meer over de mogelijkheden.
  • Ja. Je hebt altijd recht op zorg uit je basisverzekering. Voor je aanvullende verzekering gelden andere regels. Heb je na 70 dagen de factuur van je premie nog niet betaald? Dan krijg je een 2e aanmaning. En stoppen wij jouw aanvullende verzekering. Als je betaalachterstand is betaald kun je volgend jaar een nieuwe aanvullende zorgverzekering afsluiten.