Collectiviteit wijzigen

Wilt u uw collectiviteit wijzigen, toevoegen of verwijderen? Dat regelt u eenvoudig en snel in Mijn VGZ.

Collectiviteit wijzigen, toevoegen of verwijderen 

Om uw collectief aan te passen logt u met uw DigiD in op Mijn VGZ. Uw wijziging is binnen 5 werkdagen verwerkt en zichtbaar in Mijn VGZ. Let op: alleen de hoofdverzekerde kan het collectief wijzigen.

Wijzig uw collectiviteit in Mijn VGZ DigiD logo

Wijzig uw collectief op tijd

Heeft u een nieuwe werkgever? Dan heeft u 30 dagen om uw collectief te wijzigen. Ontvangen wij uw wijziging daarna, dan gaat de wijziging in per 1 januari van het volgende jaar.

Liever telefonisch of per post de wijziging doorgeven?

Bel met onze klantenservice of stuur het ingevulde wijzigingsformulier naar:

Zorgverzekeraar VGZ
Postbus 25210
5600 RS Eindhoven

Verandert uw werksituatie?

Bekijk hieronder hoe u uw collectieve zorgverzekering kunt aanpassen.

  • Mijn nieuwe werkgever heeft ook een collectieve zorgverzekering bij VGZ
    U kunt zelf uw zorgverzekering omzetten in een andere collectieve zorgverzekering. Hiervoor past u het collectiviteitsnummer aan in Mijn VGZ (inloggen met DigiD). Alleen de hoofdverzekerde kan dit wijzigen. De wijziging gaat in op de eerste dag van de maand nadat wij uw wijziging hebben ontvangen. Wijzigt u dit bijvoorbeeld op 15 april? Dan gaat uw collectieve zorgverzekering dus in op 1 mei.
  • Mijn nieuwe werkgever heeft een collectieve zorgverzekering bij een andere zorgverzekeraar
    Heeft VGZ geen collectieve afspraken met uw nieuwe werkgever? Misschien kunnen wij u een ander aanbod doen. VGZ heeft collectieve afspraken met ruim 3.400 bedrijven, verenigingen, thuiszorg- en ledenorganisaties. Grote kans dat u via een van deze organisaties kunt profiteren van korting. Onze klantenservice kijkt graag met u wat er mogelijk is. Bel daarom met 0900 - 07 50 (gebruikelijke belkosten).

    Wilt u tóch overstappen naar de collectieve zorgverzekering van uw nieuwe werkgever? Zeg dan binnen 30 dagen nadat u bij uw nieuwe werkgever bent gestart uw huidige zorgverzekering op. Bel hiervoor met onze klantenservice via 0900 - 07 50 (gebruikelijke belkosten). 

    Zegt u niet op, of zegt u na deze 30 dagen op? Dan kunt u niet meer tussentijds wisselen van zorgverzekeraar. Wij zetten uw collectieve polis dan om naar een individuele polis. U blijft dan verzekerd bij VGZ, maar uw collectieve korting vervalt. Per 1 januari kunt u alsnog overstappen naar de collectieve zorgverzekering van uw nieuwe werkgever.
  • Mijn nieuwe werkgever heeft geen collectieve zorgverzekering
    Misschien kunt u op een andere manier collectieve korting krijgen. VGZ heeft collectieve afspraken met ruim 3.400 bedrijven, verenigingen, thuiszorg- en ledenorganisaties. Grote kans dat u via een van deze organisaties kunt profiteren van korting. Onze klantenservice kijkt graag met u wat er mogelijk is. Bel daarom met 0900 - 07 50 (gebruikelijke belkosten).

    Stapt u niet over naar een andere collectiviteit? Dan zetten we uw collectieve polis om in een individuele polis. U blijft dan verzekerd bij VGZ, maar uw collectieve korting vervalt.
  • Mijn dienstverband eindigt en ik heb (nog) geen nieuw werk
    Raakt u werkloos en kunt u daarom geen gebruik meer maken van uw huidige collectieve zorgverzekering? Dan kunt u misschien op een andere manier collectieve korting krijgen. VGZ heeft collectieve afspraken met ruim 3.400 bedrijven, verenigingen, thuiszorg- en ledenorganisaties. Grote kans dat u via een van deze organisaties kunt profiteren van korting. Onze klantenservice kijkt graag met u wat er mogelijk is. Bel daarom met 0900 - 07 50 (gebruikelijke belkosten).

    Stapt u niet over naar een andere collectiviteit? Dan zetten we uw collectieve polis om naar een individuele polis. U blijft dan verzekerd bij VGZ, maar uw collectieve korting vervalt.
  • Ik ga met pensioen
    Via veel werkgevers kunt u als u met pensioen gaat uw collectieve zorgverzekering behouden. Is dit niet het geval? Dan krijgt u hierover bericht. U kunt dan binnen 30 dagen na uw pensionering overstappen naar een andere collectieve verzekering. Wij hebben collectieve afspraken met ruim 3.400 bedrijven en organisaties. Grote kans dat u alsnog kunt profiteren van korting. Onze klantenservice kijkt graag met u wat er mogelijk is. Bel daarom met 0900 - 07 50 (gebruikelijke belkosten).

    Doet u niets? Dan zetten wij uw collectieve polis om naar een individuele polis. U blijft dan verzekerd bij VGZ maar uw collectieve korting vervalt.
  • Ik stop met werken in loondienst en begin mijn eigen bedrijf
    Begint u een eigen bedrijf en kunt u daarom geen gebruik meer maken van uw huidige collectieve zorgverzekering? Misschien kunt u op een andere manier collectieve korting krijgen. VGZ heeft collectieve afspraken met ruim 3.400 bedrijven, verenigingen, thuiszorg- en ledenorganisaties. Grote kans dat u via een van deze organisaties kunt profiteren van korting. Onze klantenservice kijkt graag met u wat er mogelijk is. Bel daarom met 0900 - 07 50 (gebruikelijke belkosten).

    Stapt u niet over naar een andere collectiviteit, dan zetten we uw collectieve polis om naar een individuele polis. U blijft dan verzekerd bij VGZ, maar uw collectieve korting vervalt.
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord