Zorg in een ziekenhuis of kliniek

Een afspraak of behandeling in een ziekenhuis of kliniek vraagt aandacht. Van tevoren en misschien ook wel daarna. Het is fijn als alles goed geregeld is. Heb je vragen over de zorg in een ziekenhuis of kliniek? Wij helpen je graag.
Jouw zorg, jouw keuze
Bekijk wat je vergoed krijgt, naar welke zorgverlener je kunt gaan of wat de wachttijd is.
Sneller aan de beurt?

Vergoedingen ziekenhuiszorg

Zorgverleners met een contract
Veelgestelde vragen
-
De meeste ziekenhuiszorg krijg je vergoed uit jouw basisverzekering. Je betaalt hiervoor wel eigen risico. Soms krijg je een vergoeding onder bepaalde voorwaarden. Bijvoorbeeld als je toestemming hebt. Lees meer over de vergoeding voor ziekenhuiszorg.
-
Ja, je kunt zelf een zorgverlener of ziekenhuis kiezen. Ook als je al bent doorverwezen. Soms kun je ergens anders sneller geholpen worden. Of dichter bij huis. Ook duurzaamheid en de kwaliteit van de behandeling kan een rol spelen bij je keuze. Jij bepaalt. Maar hoe vergelijk en hoe kies je? Ga naar onze Wachttijdvergelijker. Heb je al een zorgverlener op het oog? Kijk in de Zorgzoeker of de zorgverlener een contract met ons heeft.
-
Het kan voorkomen dat je ontevreden bent over de kwaliteit van jouw behandeling. Ons advies is om dit eerst te bespreken met de zorgverlener zelf. Dat is niet eenvoudig, maar wel vaak de snelste route naar een oplossing. Kom je er toch niet uit? Dan helpen we je graag. Neem contact met ons op over een klacht.
-
Ja, dat kan vaak wel. Neem contact op met het ziekenhuis waar je graag heen wil. En maak een afspraak. Het maakt niet uit dat er een ander ziekenhuis op je verwijzing staat.
Heb je al een eerste afspraak gehad? Maar wil je liever naar een ander ziekenhuis? Overleg dan over de opties met de zorgverlener waarmee je de afspraak had.
Contact met een zorgadviseur
Zorgadvies nodig? Onze zorgadviseurs helpen je graag verder. Bijvoorbeeld bij het vinden van een specialist. Of het aanpassen van je verwijzing. We nemen binnen 3 dagen contact met je op.
