Cookie melding
X

Op vgz.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op vgz.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Zorgkostenfactuur

Een zorgkostenfactuur ontvangt u als u geld van ons krijgt of als u een bedrag aan ons moet betalen. Deze kosten hebben altijd te maken met een bezoek aan een zorgverlener. Het kan zijn dat de informatie op de zorgkostenfactuur vragen bij u oproept. Misschien vindt u de informatie onduidelijk? Of herkent u de kosten niet? Wij helpen u graag.

Er is meer informatie beschikbaar in Mijn VGZ en de VGZ app

  • Al uw zorgkostenfacturen bij elkaar
  • Een compleet overzicht van uw verbruikte zorg
  • De huidige stand van uw eigen risico

Hoe kan het dat ik moet betalen?

Het kan dat u geld moet betalen. En soms helaas ook meer dan verwacht. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals het betalen van eigen risico of een eigen bijdrage. We hebben de belangrijkste redenen voor u op een rij gezet. 

Ik kan de rekening niet betalen

Bent u verrast door de zorgkostenfactuur? Of is uw financiële situatie op dit moment wat onzeker? Als u moeite heeft met betalen is dat erg vervelend en stressvol. Wij nemen die onzekerheid graag voor u weg. Er is vaak meer mogelijk dan u denkt.

Ik ben het niet eens met de zorgkostenfactuur

Bent u het niet eens met de reden waarom u kosten moet betalen? Of ziet u iets vreemds in uw gemaakte zorgkosten? Bijvoorbeeld een declaratie voor een behandeling die u niet heeft gehad? We zoeken het graag samen uit. 

Ik herken de zorgkosten niet

Misschien is de omschrijving van de zorgkosten onduidelijk voor u. Of herkent u een zorgverlener niet. Vanwege privacy mogen wij helaas niet alle informatie over de behandeling vermelden. In de VGZ app en Mijn VGZ vindt u deze informatie wel. 

De zorgkosten van uw medeverzekerde inzien?

De hoofdverzekerde mag niet alle gegevens van het zorgverbruik van een medeverzekerde bekijken. Voor het ontcijferen van een zorgkostenfactuur kan dat soms lastig zijn. Vanaf 12 jaar kan de medeverzekerde hiervoor zelf inloggen in de VGZ app of Mijn VGZ. Wilt u deze details toch inzien? Dan kan uw medeverzekerde u hiervoor machtigen in Mijn VGZ onder kopje ‘Machtigen’.

 
Veelgestelde vragen
Wij hebben alle veelgestelde vragen over de Zorgkostenfactuur voor u verzameld. Bekijk ze op de volgende pagina.
VGZ Zorg app

Een overzicht van alle documenten en declaraties? 

Dit vindt u in de VGZ app en Mijn VGZ.