Cookie melding
X

Op vgz.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op vgz.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Klacht over uw zorgverlener

Bent u ontevreden over de kwaliteit van de behandeling van uw zorgverlener, of over het hulpmiddel dat u krijgt? Dat is vervelend. Probeer het wel eerst met uw zorgverlener te bespreken. Komt u er samen toch niet uit? Dan kunt u uw klacht aan ons doorgeven. 

Voorbeelden

  • De zorg die ik krijg voldoet niet aan wat ik vooraf heb afgesproken met mijn zorgverlener.
  • Ik vind dat mijn zorgverlener me onbeleefd behandelt (onheus bejegent).
  • Mijn zorgverlener declareert onjuiste bedragen.

Hoe kan ik mijn klacht melden?

Vaak is één telefoontje met onze klantenservice genoeg om uw probleem op te lossen. Maar er zijn ook klachten waarbij meer onderzoek nodig is. In die gevallen kunt u terecht bij de afdeling Klachtenmanagement. Dit kan online of schriftelijk.

  • Optie 1: Online een klacht melden

    Op ZorgkaartNederland kunt u al uw ervaringen met de zorg delen. Wilt u uw klacht alleen aan ons doorgeven? Gebruik dan het digitale klachtenformulier.

  • Optie 2: Schriftelijk een klacht melden

    Stuur uw brief met postzegel naar: 

    Zorgverzekeraar VGZ
    Afdeling Klachtenmanagement
    Postbus 1256
    5602 BG Eindhoven

    • Geef zo precies mogelijk aan wat er is gebeurd: waar bent u ontevreden over? En wat is volgens u de beste oplossing?
    • Geef aan op welk telefoonnummer wij u het best kunnen bereiken. Stuur kopieën van alle belangrijke papieren mee. Bewaar de originele stukken, deze heeft u vaak zelf nog nodig.

Wat gebeurt er met mijn melding?

Als wij uw klacht online of per post hebben ontvangen, nemen we binnen 14 dagen contact met u op. Lukt dat niet, omdat bijvoorbeeld verder onderzoek nodig is? Dan laten wij u weten wanneer u wél een reactie van ons krijgt. Wij nemen het liefst telefonisch contact met u op. Dan kunnen we meteen vragen stellen als iets niet duidelijk is. Bent u telefonisch niet bereikbaar? Dan ontvangt u van ons een schriftelijke reactie.

Kan ik een andere zorgverlener krijgen?

Liever een andere zorgverlener? Bel dan met onze zorgadviseurs, wij kijken of we voor u kunnen bemiddelen. U kunt ons bellen op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur op nummer 088 - 131 16 11.