Cookie melding
X

Op vgz.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op vgz.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Adres, achternaam, geslacht wijzigen

Er zijn een aantal wijzigingen die u niet aan ons door hoeft te geven. Deze geeft u aan uw gemeente door. Dit geldt voor een adreswijziging. Maar ook voor een wijziging van uw achternaam of geslacht. Uw gemeente geeft deze wijziging vervolgens aan ons door.  

Binnen 7 werkdagen in te zien via Mijn VGZ

De wijzigingen die we via uw gemeente doorkrijgen zijn binnen 7 werkdagen zichtbaar in Mijn VGZ.  

Voorletters gewijzigd? Geef dit wel aan ons door

Zijn uw voorletters gewijzigd? Dan moet u deze verandering wel zelf aan ons doorgeven. Deze informatie krijgen we niet automatisch van uw gemeente door. U kunt deze wijziging telefonisch aan ons doorgeven via 0900 - 84 90.

Verhuizen naar het buitenland

Als u verhuist naar het buitenland gelden er speciale regels voor uw zorgverzekering. Kijk voor meer informatie op onze pagina Wonen, werken of studeren in het buitenland

Vind eenvoudig een nieuwe tandarts of huisarts

Bent u op zoek naar een nieuwe tandarts of huisarts? Vul in de Zorgzoeker uw nieuwe adres in en vind tandartsen en huisartsen bij u in de buurt.

Liever persoonlijk advies?

Onze zorgadviseurs helpen u graag bij het vinden van een nieuwe tandarts of huisarts. Bel 088 - 131 16 11. U kunt ons bereiken op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur.


Heeft u ook iets aan deze informatie?
Ik heb mijn adreswijziging doorgegeven aan de gemeente. Maar zie het nog niet bij jullie aangepast. Wat moet ik doen?

Het duurt 7 werkdagen voordat uw gegevens zijn aangepast. Wij krijgen dit automatisch door van de gemeente. Is de termijn van 7 werkdagen verstreken? En zijn uw gegevens nog niet aangepast bij ons? Controleer dan of de adreswijziging goed is doorgevoerd bij de gemeente. Dat kunt u eenvoudig zelf doen.

Zo controleert u dat:

  • Ga naar www.mijnoverheid.nl
  • Klik op ‘Inloggen met DigiD’. U kunt op 3 manieren inloggen:
    • Met de DigiD-app
    • Met uw gebruikersnaam en wachtwoord
    • Met uw identiteitskaart
  • In het beginscherm klikt u in het overzicht aan de linkerkant op ‘Identiteit’
  • Klik daarna op ‘Bekijk persoonsgegevens’
  • U komt uit op de pagina ‘Mijn Persoonsgegevens’. Hier staan alle persoonlijke gegevens zoals ze bij de gemeente (BRP) staan geregistreerd
  • Ga naar ‘Adresgegevens’
  • Hier controleert u of het nieuwe adres bij de gemeente is doorgevoerd. Het adres dat is opengeklapt is uw huidige adres

Staat het nieuwe adres wel correct in MijnOverheid?
Neem dan contact met ons op.

Ik heb een geheim adres. Hoe zet ik dit om naar een openbaar adres?
Ga naar de gemeente om dit te regelen. Wij nemen de gegevens van de gemeente over.

Ik heb een openbaar adres. Hoe zet ik dit om naar een geheim adres?
Ga naar de gemeente om dit te regelen. Wij nemen de gegevens van de gemeente over.

Kan ik ook een postadres doorgeven?
Alleen in bijzondere situaties kunt u een postadres doorgeven. Bijvoorbeeld als u onder bewind staat. De bewindvoerder neemt daarvoor contact met ons op.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres of telefoonnummer?
Uw e-mailadres en telefoonnummer kunt u wijzigen in uw Mijn VGZ en/of via de VGZ app:

  1. Ga naar 'Mijn gegevens'.
  2. Klik op 'Wijzigen' bij 'Contactgegevens'.
  3. Wijzig uw e-mailadres/telefoonnummer. Let op: het e-mailadres mag uit maximaal 50 karakters bestaan.
  4. Wij verwerken uw wijziging direct

Heeft u geen Mijn VGZ? Of lukt het wijzigen niet? Dan verwerken wij de wijziging telefonisch voor u.  

Ik heb per ongeluk een fout gemaakt bij mijn aanmelding. Moet ik dat doorgeven?
Aangezien onze gegevens worden gecheckt met het systeem van de gemeente, wordt dit automatisch gecorrigeerd. Dat geldt voor fouten in uw achternaam of geboortedatum. Voor een fout in uw voorletters moet u wel contact met ons op moet nemen. We passen dit dan voor u aan.

Ik heb mijn naam of geslacht gewijzigd. Moet ik dat doorgeven?
Wanneer uw naam of geslacht is gewijzigd, moet dat worden doorgegeven aan de gemeente. Wij krijgen deze aanpassing automatisch door. De wijziging is binnen 7 werkdagen verwerkt.

Ik ben gescheiden, maar mijn getrouwde naam staat nog bij jullie in het systeem. Kunnen jullie dat aanpassen?
Als u gaat scheiden wordt uw naam niet automatisch aangepast door de gemeente. U moet de ‘Aanduiding naamgebruik’ apart doorgeven aan de gemeente. Daarna wordt de wijziging door de gemeente aan ons doorgegeven.