Wij staan voor je klaar

Je kunt altijd bij ons terecht met je vragen. Zo vind je hieronder alvast het antwoord op de veelgestelde vragen. Ook kun je een vraag stellen aan onze chatbot. En natuurlijk staan onze medewerkers aan de telefoon graag voor je klaar als je er zelf niet uitkomt.

Veelgestelde vragen  Veelgestelde vragen per onderwerp

Scrollen

Stel je vraag aan chatbot Sam

  Regel het snel online

Zorgkosten terugvragen of betalen, een vergoeding opzoeken of je zorgverzekering controleren. Je regelt het zelf snel en veilig in de VGZ app of Mijn VGZ. 

Online je antwoord niet gevonden?

Heb je het antwoord op je vraag online niet kunnen vinden? Stuur ons dan een bericht in de app. Wij sturen je dan binnen 2 werkdagen een reactie.

Telefoonnummers

Kies hieronder het juiste telefoonnummer zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. Bel je voor iemand anders? Dan hebben wij eerst toestemming nodig.

  • Neem contact met ons op

    Bel 0900-84 90 (gebruikelijke belkosten).
    Maandag t/m vrijdag: 9.00 tot 17.00 uur.
    Houd je klantnummer bij de hand.

    Aangepaste openingstijden:

    Van 11 november tot en met 31 januari hebben we aangepaste openingstijden.
    Maandag tot en met vrijdag: 9.00 tot 18.00 uur.
    Zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur.
    Zaterdag 30 december van 9.00 tot 17.00 uur.

    Bel je vanuit het buitenland?

    Bel +31 24 32 97 641

    Heb je in het buitenland zorg nodig? Bel dan met de VGZ Alarmcentrale:
    +31 40 297 55 50.

  • Bel direct met de VGZ Alarmcentrale:
    +31 40 297 55 50

    De VGZ Alarmcentrale staat 24 uur per dag en 7 dagen per week voor je klaar.
  • In sommige situaties is het fijn om extra hulp te krijgen. Bijvoorbeeld als je op een wachtlijst staat en sneller geholpen wilt worden. Onze zorgadviseurs staan voor je klaar met hulp en advies. 

    Zij helpen je graag bij:

    • Het verkorten van wachttijd (wachtlijstbemiddeling)
    • Het vinden van een (andere) zorgverlener
    • Regelen van een second opinion
    • Informatie over zorg in het buitenland
    • Ondersteuning voor mantelzorgers
    • Vinden en regelen van thuiszorg

    Je kunt onze zorgadviseurs op 2 manieren bereiken:

    • Bel naar 088 - 131 16 11 (gebruikelijke belkosten). Maandag tot en met vrijdag: 9.00 tot 13.00 uur.
    • Buiten werktijd kun je ons handige digitale formulier gebruiken. Je krijgt dan zo snel mogelijk een reactie van onze zorgadviseurs.
  • Zie jij jouw gemeentepakket hieronder?

    • VGZ Den Haagpakket
    • VGZ Rotterdampakket
    • VGZ Rotterdampakket voor Hoeksche Waard
    • VGZ Rotterdampakket voor IJsselgemeenten
    • VGZ Zuid-Limburgpakket
    • VGZ Gemeentepakket

    Je kunt ons dan bellen met 0800 – 4 01 01 05 (gratis).

    Maandag tot en met vrijdag: 9.00 tot 17.00 uur

    Aangepaste openingstijden:

    Van 11 november tot en met 31 januari hebben we aangepaste openingstijden.
    Maandag tot en met vrijdag: 9.00 tot 18.00 uur.
    Zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur.
    Zaterdag 30 december van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Voor bellen met VGZ betaal je jouw gebruikelijke belkosten. Bellen naar VGZ brengt dus geen extra kosten met zich mee.

    De klantenservice is op werkdagen bereikbaar op het nummer 0900-84 90.
    Maandag tot en met vrijdag: 9.00 tot 17.00 uur. Houd je klantnummer bij de hand.

    Ben je verzekerd via je gemeente? Kijk dan bij de vraag hierboven.

    Aangepaste openingstijden:

    Van 11 november tot en met 31 januari hebben we aangepaste openingstijden.
    Maandag tot en met vrijdag: 9.00 tot 18.00 uur.
    Zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur.
    Zaterdag 30 december van 9.00 tot 17.00 uur.