Cookie melding
X

Op vgz.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op vgz.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Balans bij mantelzorgen

Met hulp van VGZ en de digitale workshop van Mirro e-Health

Gezond zorgen kunt u leren. Als mantelzorger loopt u een verhoogd risico op overbelasting. Behoud de balans.

Digitale workshop voor mantelzorgers

Zoekt u hulp bij het vinden van balans tussen zorg voor een ander én het zorgen voor uzelf? Ga zelfstandig en anoniem aan de slag met de digitale workshop van Mirro. 

  • Handvatten voor mantelzorgers om mentaal gezond en in balans te blijven
  • Inspiratie door persoonlijke verhalen van vier mantelzorgers
  • U gaat zelfstandig en anoniem aan de slag met tips en oefeningen. U bent de enige die uw resultaten ziet.

Direct aan de slag

Vul uw gegevens in. Op de volgende pagina staat een link waarmee u naar Mirro gaat. Hier maakt u een account aan en gaat u aan de slag met de workshop. Tip! Als u uw privé e-mailadres invult, houdt u de workshop een privézaak.






Nog niet overtuigd? Lees verder!

De inhoud van deze module is ontwikkeld door experts op dit thema, met betrokkenheid van ervaringsdeskundigen. Bij het vormgeven van de inhoud van de module is gebruik gemaakt van de inzichten uit de positieve psychologie, ACT (Acceptence en Commitment Therapy), cognitieve gedragstherapie en mindfulness.

De volgende onderwerpen worden behandeld:
  • Mijn zorgsituatie: geen enkele situatie is hetzelfde. Zorgen voor iemand die dicht bij u staat, vinden we vaak vanzelfsprekend. Het geeft voldoening, maar kan zowel lichamelijk als psychisch belastend zijn voor diegene die zorgt: de mantelzorger.
  • Aandacht voor uzelf: goed voor uzelf zorgen is een voorwaarde om de zorg voor anderen vol te kunnen houden.
  • Grenzen stellen: een dag heeft 24 uur. Grenzen stellen helpt om de 24 uur die in een dag zitten overzichtelijk te houden.
  • Veranderen of loslaten: het worstelen met een situatie die u niet kunt veranderen, leidt tot stress en frustratie. Gezond zorgen betekent: veranderen wat u kunt veranderen en loslaten waar u geen invloed op heeft.
Overgang verlichten

De overgang verlichten

Tips en informatie

U kunt dingen doen om de overgang te verlichten. Hier vindt u 6 adviezen van een expert, 6 tips voor uw leefstijl, workshops en apps en een ervaringsverhaal. 


Tags mentaalfysiekovergang

slim omgaan met stress

Voorkom burn-out

Online workshop

Stress hoort bij het leven en dus ook bij werken. Ervaart u langere tijd ongezonde stress? Werk aan uzelf en voorkom een burn-out.


Tags mentaal, burn-out, e-learning

Tips voor een betere nachtrust

Beter slapen

Tips en informatie

Slaap herstelt uw lichaam en uw geest. Genoeg redenen om aandacht te besteden aan goed slapen. Wilt u uw nachtrust verbeteren? 


Tags fysiekslapene-learning