Cookie melding
X

Op vgz.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op vgz.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Wij staan voor u klaar

U kunt altijd bij ons terecht met uw vragen. Zo vindt u hieronder alvast het antwoord op de veelgestelde vragen. Ook kunt u uw vraag stellen aan onze chatbot. En natuurlijk staan onze medewerkers aan de telefoon graag voor u klaar als u er zelf niet uitkomt.

Veelgestelde vragen  Veelgestelde vragen per onderwerp

Scrollen

Stel uw vraag aan chatbot Sam

  Regel het snel online

Zorgkosten terugvragen of betalen, een vergoeding opzoeken of uw zorgverzekering controleren. U regelt het zelf snel en veilig in de VGZ Zorg app of Mijn VGZ. 

  Toch liever telefonisch contact opnemen? 

Kunt u online niet vinden wat u zoekt? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag!

Verwachte drukte telefonie op zondag

Bel vanuit de VGZ Zorg app

Het snelst en het makkelijkst belt u vanuit uw app. Dan weten we wie u bent en hebben we uw gegevens direct bij de hand.

Telefoonnummers

Kies hieronder het juiste telefoonnummer zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Belt u voor iemand anders? Dan hebben wij eerst toestemming nodig.

  • Ik heb een vraag over mijn zorgverzekering, een vergoeding of een betaling

    Neem contact met ons op
    Bel 0900-84 90 (gebruikelijke belkosten)
    Maandag t/m vrijdag: 8.00 tot 18.00 uur
    Houd uw klantnummer bij de hand.

    Belt u vanuit het buitenland?
    +31 24 32 97 641

    Heeft u in het buitenland zorg nodig? Bel dan met de VGZ Alarmcentrale op +31 40 297 55 50.

  • Ik heb zorg in het buitenland nodig

    Bel direct met de VGZ Alarmcentrale:
    +31 40 297 55 50

    De VGZ Alarmcentrale staat 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u klaar.
  • Ik wil hulp bij het regelen en vinden van zorg

    In sommige situaties is het fijn om extra hulp te krijgen. Bijvoorbeeld als u op een wachtlijst staat en sneller geholpen wilt worden. Onze zorgadviseurs staan voor u klaar met hulp en advies. 

    Zij helpen u graag bij:
    • Het verkorten van wachttijd (wachtlijstbemiddeling)
    • Het vinden van een (andere) zorgverlener
    • Regelen van een second opinion
    • Informatie over zorg in het buitenland
    • Ondersteuning voor mantelzorgers
    • Vinden en regelen van thuiszorg
    U kunt onze zorgadviseurs op 2 manieren bereiken:
    • Bel naar 088 - 131 16 11 (gebruikelijke belkosten). Maandag t/m vrijdag: 8.30 tot 17.00 uur.
    • Buiten werktijd kunt u ons handige digitale formulier gebruiken. U krijgt dan zo snel mogelijk een reactie van onze zorgadviseurs.
  • Ik ben verzekerd via mijn gemeente en ik heb een vraag

    VGZ Den Haagpakket: 0800 - 020 01 53
    VGZ Rotterdampakket: 0800 - 401 01 05
    VGZ Rotterdampakket voor Hoeksche Waard: 0800 - 887 43 66
    VGZ Rotterdampakket voor IJsselgemeenten: 0800 - 887 43 66
    VGZ Zuid-Limburgpakket: 0800 - 250 00 10
    VGZ Gemeentepakket: 0900 - 77 99 771

    Maandag t/m vrijdag: 8.00 tot 18.00 uur