Wij staan voor u klaar

U kunt altijd bij ons terecht met uw vragen. Zo vindt u hieronder alvast het antwoord op de veelgestelde vragen. Ook kunt u uw vraag stellen aan onze chatbot. En natuurlijk staan onze medewerkers aan de telefoon graag voor u klaar als u er zelf niet uitkomt.

Veelgestelde vragen  Veelgestelde vragen per onderwerp

Scrollen

Stel uw vraag aan chatbot Sam

Hallo, ik ben Sam, de chatbot van VGZ.
Ik help u direct of verbind u door met een medewerker.

Waarmee kan ik u helpen?

  Regel het snel online

Zorgkosten terugvragen of betalen, een vergoeding opzoeken of uw zorgverzekering controleren. U regelt het zelf snel en veilig in de VGZ Zorg app of Mijn VGZ. 

  Toch liever telefonisch contact opnemen? 

Kunt u online niet vinden wat u zoekt? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag!

LET OP! Bij de klantenservice is het op dit moment drukker dan u van ons gewend bent. Houd er rekening mee dat de wachttijden langer kunnen zijn. 

Telefoonnummers

Kies hieronder het juiste telefoonnummer zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Belt u voor iemand anders? Dan hebben wij eerst toestemming nodig.

  • Ik heb een vraag over mijn zorgverzekering, een vergoeding of een betaling

    Neem contact met ons op
    Bel 0900-84 90 (gebruikelijke belkosten)
    Maandag t/m vrijdag: 8.00 tot 20.00 uur
    Zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur
    Houd uw klantnummer bij de hand.

    Belt u vanuit het buitenland?
    +31 24 32 97 641

     

  • Ik heb spoedeisende zorg in het buitenland nodig

    Bel direct met de VGZ Alarmcentrale:
    +31 40 297 55 50

    De VGZ Alarmcentrale staat 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u klaar.
  • Ik wil hulp bij het regelen en vinden van zorg

    In sommige situaties is het fijn om extra hulp te krijgen. Bijvoorbeeld als u op een wachtlijst staat en sneller geholpen wilt worden. Onze zorgadviseurs staan voor u klaar met hulp en advies.

    Zij helpen u graag bij:
    • Het verkorten van wachttijd (wachtlijstbemiddeling)
    • Het vinden van een (andere) zorgverlener
    • Regelen van een second opinion
    • Informatie over zorg in het buitenland
    • Ondersteuning voor mantelzorgers
    • Vinden en regelen van thuiszorg
    U kunt op 3 manieren contact opnemen met onze zorgadviseurs
    • Bel naar 088 - 131 16 11 (gebruikelijke belkosten). Maandag t/m vrijdag: 8.30 tot 17.00 uur.
    • Liever persoonlijker contact? Dan kunt u voor vragen over ziekenhuiszorg nu ook een videogesprek met een zorgadviseur plannen.
    • Als u liever buiten werktijd contact opneemt kunt u ons handige digitale formulier gebruiken. Onze zorgadviseurs gaan met uw vraag aan de slag en nemen dan contact met u op.
  • Ik ben verzekerd via mijn gemeente en ik heb een vraag

    VGZ Den Haagpakket: 0800 - 020 01 53
    VGZ Rotterdampakket: 0800 - 401 01 05
    VGZ Rotterdampakket voor Hoeksche Waard: 0800 - 887 43 66
    VGZ Rotterdampakket voor IJsselgemeenten: 0800 - 887 43 66
    VGZ Zuid-Limburgpakket: 0800 - 250 00 10
    VGZ Gemeentepakket: 0900 - 77 99 771

    Maandag t/m vrijdag: 8.00 tot 20.00 uur
    Zaterdag: 9.00 tot 13.00 uur