Betalingsregeling afsluiten
Soms komt een rekening op een moment dat het even niet uitkomt. Dat kan ons allemaal overkomen. Gelukkig kunt u bij ons in de meeste gevallen een betalingsregeling afsluiten. Zonder dat u daar extra geld voor hoeft te betalen.
Wanneer kan ik een betalingsregeling afsluiten?
U kunt een betalingsregeling afsluiten voor uw zorgkosten zoals uw eigen risico of eigen bijdrage. Maar ook voor uw premie. Er gelden wel een aantal regels.
- De rekening is € 50 of hoger
- U betaalt minimaal € 25 per keer
- U betaalt het bedrag in minimaal 2 en maximaal 12 keer terug
- U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben
Zo sluit u een betalingsregeling af
-
Inloggen en aanvragen
Log in op Mijn VGZ of de VGZ Zorg app. Ga naar uw facturen en vervolgens naar Betalingsregeling aanvragen. Doorloop de 3 stappen. -
Ontvangstbevestiging
Als u een regeling heeft aangevraagd, ontvangt u van ons altijd een ontvangstbevestiging.
-
Vragen? Wij zijn er voor u
Komt u er niet uit? Bel ons gerust. We helpen u graag verder.
Ieder jaar maken ruim 100.000 verzekerden er gebruik van!
Vraag net als Inge en Nick een betalingsregeling aan als een rekening even niet uitkomt.
"Een rekening van € 400 is toch even schrikken. Dat ik in delen kan betalen is een last van mijn schouders." - Inge
“Niet iedereen heeft dezelfde portemonnee. Voor mij is in delen betalen fijner.” - Nick
Veelgestelde vragen
-
Dan stoppen we de betalingsregeling. U betaalt uw rekening dan niet meer in delen, maar moet het openstaande bedrag in 1 keer betalen.
-
Betaalt u dit bedrag liever in termijnen dan via automatische incasso? Dat kan.
- Laat het bedrag eerst afschrijven.
- Stort dan het bedrag terug op uw rekening (storneren). Dit regelt u zelf online via uw bank.
- Wacht op ons bericht dat de automatische incasso niet is gelukt
- U kunt nu een betalingsregeling afsluiten via de VGZ Zorg app of in Mijn VGZ.
Bedragen hoger dan € 385 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in Mijn VGZ een betalingsregeling afsluiten. -
Dat kan. Dit kunt u alleen telefonisch regelen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
-
- Als wij uw openstaande rekening aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
- Als u aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met u, naar een passende oplossing zoeken.
- Als u 6 maanden of langer niet uw zorgpremie heeft betaald en aangemeld bent bij het CAK.
Meer hulp bij betalen
Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering? Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen.