Services

Kies en start!

Hallo aanpakker! Ja, dat bent u. Want hier gaat u aan de slag met het verbeteren van uw gezondheid of leefstijl. En dat is leuk. Omdat u online werkt aan de verbeterde versie van uzelf. We bieden u daarvoor goede zelfhulpprogramma’s, app’s en websites. Of het nu gaat om beter concentreren, beter leren omgaan met sombere gevoelens of beter door een ingrijpende levensfase komen, zoals de overgang of een scheiding.

Al onze services zijn ontwikkeld door professionals, zoals psychologen, fysiotherapeuten of wetenschappers. En via VGZ kunt u ze gratis of zeer voordelig gebruiken. We hebben het u zo makkelijk mogelijk gemaakt. U kiest uw eigen startmoment. En als u even wilt stoppen om later weer door te gaan, dan kan dat natuurlijk. Kiest u maar!



Fysiek beter in uw vel

Wilt u uw concentratie verbeteren, beter slapen of beter omgaan met een chronische ziekte? Kies uw thema en ga aan de slag.

Beter concentreren, slapen of ontspannen 

Wilt u sneller of langer geconcentreerd werken? Makkelijker slapen? Of eenvoudig ontspannen? Brain.fm maakt muziek om u te helpen bij hetgeen u wilt doen. De muziek van Brain.fm helpt om diepe concentratie te bereiken en te behouden.

Beter slapen 
Goed slapen is helaas niet altijd vanzelfsprekend. U kunt uw slaapgedrag veranderen. Als u gedurende langere tijd moeite hebt met slapen dan is het goed de problemen aan te pakken.
Een pijnvrije rug
Wilt u (terugkerende) rugklachten voorkomen? Met Audiofysio werkt u  online aan een gezonde rug. U verbetert zowel de mobiliteit en de spierfunctie als de stabiliteit van uw rug. Naast pijnvermindering wordt uw rug daardoor sterk en stabiel.
Chronische aandoening accepteren
Leeft u met een chronische aandoening of fysieke beperking? Soms kan het lastig zijn om te accepteren. Hoe gaat u ermee om?

 


Ontspannen, in balans en opgewekt

Wilt u meer ontspanning en balans? En minder stress, angst of sombere gevoelens? Kies uw thema en ga aan de slag.

Minder piekeren
Als uw gedachten steeds terugkeren naar eenzelfde punt kan dat heel vervelend zijn. Leren hoe u minder piekert? Dat kan!
Jong en depri
Eén op de vijf jongeren heeft wel eens een depressieve periode meegemaakt. Bent u wel eens somber? Of zit u in een dipje?
Omgaan met depressie
Als u somber bent, heeft u meestal nergens zin in. Zo kan een negatieve spiraal ontstaan. Leer wat u daaraan kunt doen.
Omgaan met angst en paniek
Wat als uw angst u soms meer in de greep houdt dan u zou willen? Krijg inzicht in uw klachten en pak ze aan.
Voorkom burn-out
Stress hoort bij het leven en dus ook bij werken. Ervaart u langere tijd ongezonde stress? Voorkom een burn-out.
Omgaan met het nieuwe werken
Werkt het nieuwe werken vaak niet voor u? Ga aan de slag met tips en oefeningen over tijd indelen en grenzen bewaken.

 


Goed door elke levensfase 

Elke levensfase kent andere pieken en dalen. Misschien bent u mantelzorger, heeft u relatieproblemen of bent u iemand verloren? Kies uw thema en ga aan de slag.

Omgaan met relatieproblemen
Ups en downs zijn normaal. Maar zit uw relatie al een tijdje in een dip en vind u het lastig eruit te komen? U kunt ermee aan de slag.
Rouw verwerken
Rouw is een normale reactie op een verdrietige gebeurtenis in het leven. Vind steun en richting in uw rouwproces.
Beter door een scheiding
Een scheiding verandert veel. De stabiliteit is weg. U verliest uw partner. Scheiden gaat gepaard met emoties, stress en regelwerk. Hiermee kunt u leren omgaan.
Werken en moeder zijn
Moeders die werken houden veel ballen in de lucht. Veel vrouwen zijn bovendien ook geneigd het anderen naar de zin te maken. Collega's op het werk, de partner en de kinderen. Overbelasting ligt op de loer.
Zorgen om geld
Maakt u zich zorgen om de financiële situatie? Minder geldzorgen is een eerste stap om de financiën weer op orde te krijgen.
Beter door de overgang
De overgang zorgt voor veranderingen. Die hebben effect op lichaam, psyche en relaties. Wat moet u weten om de overgang goed door te komen? 

 


Leefstijl verbeteren  

Heeft u een zwak voor de geneugten van het leven? U kunt uw leefstijl verbeteren. Bijvoorbeeld door te kiezen voor de juiste voeding, genoeg beweging en voldoende ontspanning. Kies uw thema en ga aan de slag.

Hulp bij alcohol gebruik
Bij het ouder worden is het goed om bewust te zijn van alcoholgebruik. Af en toe een glaasje is prima. Maar wanneer is het niet verantwoord?
Controle over gamen
Wat levert het gamen u op? Wat kost het u? Bewust kijken naar gamegedrag kan u leren de controle te behouden. Zo blijft gamen leuk.
Balans bij mantelzorgen
Gezond zorgen kunt u leren! Als mantelzorger loopt u een verhoogd risico op overbelasting. Behoud de balans.
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord