Services

Wat doet u als het even niet goed gaat? Bijvoorbeeld omdat u in sombere gevoelens heeft, in scheiding ligt, veel piekert of slecht slaapt. Het ongemak hoeft niet ernstig te zijn om het te willen verhelpen. VGZ help u daarbij. Met deze diensten kunt u zelf aan de slag om uw stemming of leefstijl te verbeteren. Het zijn online zelfhulpmodules en producten die ontwikkelt vanuit de wetenschap. Kies uw thema en ga direct aan de slag. Anoniem en gratis.

Fysiek beter in uw vel

Wilt u uw concentratie verbeteren, beter slapen of beter omgaan met de overgang of een chronische ziekte? Kies uw thema en ga aan de slag.

Muziek om beter te focussen, mediteren of slapen
Reference site about Lorem Ipsum, giving information on its origins, as well as a random Lipsum generator.
slaap
Hulp bij slapeloosheid onder ouderen
Goede nachtrust is onmisbaar voor een vitaal en gelukkig leven. Maar meer dan de helft van de ouderen kampt met chronische slaapproblemen. Slaaptekort kan leiden tot veel lichamelijke en geestelijke klachten.

Beter door de overgang

De overgang zorgt voor veranderingen. Die hebben effect op lichaam, psyche en relaties. Wat moet u weten om de overgang goed door te komen? 
Beter door een scheiding
Een scheiding verandert veel. De stabiliteit is weg. U verliest uw partner. Scheiden gaat gepaard met emoties, stress en regelwerk. Hiermee kunt u leren omgaan.
Beter slapen
Goed slapen is helaas niet altijd vanzelfsprekend. U kunt uw slaapgedrag veranderen. Als u gedurende langere tijd moeite hebt met slapen dan is het goed de problemen aan te pakken.
Chronische aandoening accepteren
Leeft u met een chronische aandoening of fysieke beperking? Soms kan het lastig zijn om te accepteren. Hoe gaat u ermee om?

Ontspannen, in balans en opgewekt

Wilt u meer ontspanning en balans? En minder stress, angst of sombere gevoelens? Kies uw thema en ga aan de slag.

Controle over gamen
Wat levert het gamen u op? Wat kost het u? Bewust kijken naar gamegedrag kan u leren de controle te behouden. Zo blijft gamen leuk.
Jong en depri
Eén op de vijf jongeren heeft wel eens een depressieve periode meegemaakt. Bent u wel eens somber? Of zit u in een dipje?
Minder piekeren
Als uw gedachten steeds terugkeren naar eenzelfde punt kan dat heel vervelend zijn. Leren hoe u minder piekert? Dat kan!
Omgaan met angst en paniek
Wat als uw angst u soms meer in de greep houdt dan u zou willen? Krijg inzicht in uw klachten en pak ze aan.
Omgaan met depressie
Als u somber bent, heeft u meestal nergens zin in. Zo kan een negatieve spiraal ontstaan. Leer wat u daaraan kunt doen.
Omgaan met het nieuwe werken
Werkt het nieuwe werken vaak niet voor u? Ga aan de slag met tips en oefeningen over tijd indelen en grenzen bewaken.

Goed door elke levensfase 

Elke levensfase kent andere pieken. Misschien bent u mantelzorger, heeft u relatieproblemen of bent u iemand verloren? Kies uw thema en ga aan de slag.

Omgaan met relatieproblemen
Ups en downs zijn normaal. Maar zit uw relatie al een tijdje in een dip en vind u het lastig eruit te komen? U kunt ermee aan de slag.
Rouw verwerken
Rouw is een normale reactie op een verdrietige gebeurtenis in het leven. Vind steun en richting in uw rouwproces.
Voorkom burn-out
Stress hoort bij het leven en dus ook bij werken. Ervaart u langere tijd ongezonde stress? Voorkom een burn-out.
Werken en moeder zijn
Moeders die werken houden veel ballen in de lucht. Veel vrouwen zijn bovendien ook geneigd het anderen naar de zin te maken. Collega's op het werk, de partner en de kinderen. Overbelasting ligt op de loer.
Zorgen om geld
Maakt u zich zorgen om de financiële situatie? Minder geldzorgen is een eerste stap om de financiën weer op orde te krijgen.
Hulp bij alcohol gebruik
Bij het ouder worden is het goed om bewust te zijn van alcoholgebruik. Af en toe een glaasje is prima. Maar wanneer is het niet verantwoord?

Leefstijl verbeteren  

U kunt uw leefstijl verbeteren. Bijvoorbeeld door te kiezen voor de juiste voeding, genoeg beweging en voldoende ontspanning. Heeft u een zwak voor de geneugten van het leven? Kies uw thema en ga aan de slag.

Balans bij mantelzorgen
Gezond zorgen kunt u leren! Als mantelzorger loopt u een verhoogd risico op overbelasting. Behoud de balans.
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord