Bewegen als onderdeel van mijn dag

Elke dag de tijd vinden om te bewegen kan een uitdaging zijn. Met deze tips, oefeningen en hulp bij bewegen kom je eenvoudig aan je dagelijkse dosis. En maak het het een onderdeel van je dag, net zo vanzelfsprekend als tanden poetsen.

Meer informatie over elke dag bewegen

Beweeg de services van rechts naar links

Beweegadvies

Hoeveel beweging heb jij nodig?

 artikel | 4 minuten leestijd

Bewegen is belangrijk voor een goede gezondheid zowel voor lichaam en geest. Welke leeftijd je ook hebt. Daarom zijn er beweegadviezen voor jongeren en volwassenen.


Tags Bewegen

Meer bewegen bij een drukke dag

Tips en informatie

Druk, druk, druk. Ondanks een druk leven is het belangrijk om tijd te maken om te bewegen. Met deze tips en informatie kom je eenvoudig aan je dagelijkse dosis beweging.


Tags Bewegen

Zelf aan de slag om elke dag te bewegen

Beweeg de verzekeringen van rechts naar links

VGZ Soepel en Sterk Coach

 6 oefenprogramma's | App Store & Google Play

Kan jouw lichaam wel wat sterker en soepeler? Een gratis app boordevol beweegprogramma’s ontwikkeld door fysiotherapeuten.


Tags Bewegen Leefstijl

Micro-wandelingen: 5 minuten

7 dagen challenge

De perfecte wandeluitdaging voor beginners. Beweegcoach Han de Hair neemt je elke dag een paar keer even mee naar buiten voor een korte wandeling. Zo maak je meer meters en zit je minder. Dat voelt niet alleen lekker, maar levert je ook energie op.


Tags Bewegen Leefstijl

Mijn Leefstijlcoach app

App Store & Google Play

Je wilt graag gezonder leven. Maar wel op een lekkere, makkelijke en vooral leuke manier. Met de vernieuwde gratis Mijn Leefstijlcoach app van Albert Heijn helpen we jou op weg om meer te bewegen, goed te ontspannen én te slapen. Zet de eerste stap naar een gezondere leefstijl.


Tags Bewegen Mindfulness Leefstijl Fysiek

3 tips van een expert

Bewegen is goed. Maar door de dag heen minder zitten is een goede eerste stap. Probeer elk half uur even op te staan en een rondje te lopen.

Maak van dagelijkse handelingen een beweeg moment. Maak bijvoorbeeld een paar kniebuigingen tijdens het tandenpoetsen. e

Begin 's morgens in bed bij het wakker worden al met bewegen. Rek je uit en maak je weer klein. Ga een paar keer staan en weer zitten op je bedrand. Een goed begin is het halve werk!

Piekeren en slaapproblemen?

Piekeren gaat vaak samen met slaapproblemen. Je ligt net in bed en denkt lekker te gaan slapen. In plaats daarvan word je overspoeld door gedachten en voor je het weet ben je een uur verder. Hoe komt dit? ‘S avonds in bed word je niet afgeleid door andere dingen. Je hebt daardoor de ruimte in je hoofd voor allerlei gedachten.

Aan de slag met slaapproblemen