Cookie melding
X

Op vgz.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op vgz.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Ziekenhuis

Een opname of behandeling in het ziekenhuis roept mogelijk vragen bij u op. Van tevoren of daarna. Wij willen u hier graag bij helpen. Kies uw situatie:

In deze bijzondere tijd kan het natuurlijk ook zijn dat u vragen heeft over de gevolgen van corona op ziekenhuiszorg. Bekijk dan de pagina over de gevolgen van corona op ziekenhuiszorg

Wilt u zich voorbereiden op het gesprek met de arts? En meer weten over de behandelingen bij uw diagnose? Ga dan naar de de pagina met de VGZ-keuzehulpen.

Ik ga naar het ziekenhuis

Ziekenhuizen met contract

U kiest zelf naar welk ziekenhuis u gaat. Gaat u naar een ziekenhuis met contract? Dan krijgt u alle kosten vergoed. Behalve het eigen risico. Bij ziekenhuizen zonder contract betaalt u een deel van de kosten zelf. 

Vergoeding ziekenhuiszorg

De meeste ziekenhuiszorg krijgt u vergoed uit uw basisverzekering. U betaalt hiervoor wel eigen risico. Soms krijgt u zorg alleen onder bepaalde voorwaarden vergoed. Bijvoorbeeld als u toestemming heeft.

Wachtlijstbemiddeling

Moet u lang wachten op een behandeling of operatie? Onze zorgadviseurs verkorten bij 70% van de aanvragen de wachttijd.

Ik ben al behandeld in het ziekenhuis

Vragen over de rekening

U wilt meer uitleg over het bedrag op de rekening of de betaling hiervan. Heeft u de rekening nog niet ontvangen, of pas laat? Wij helpen u graag.

Second opinion

Twijfelt u aan de diagnose of behandeling van uw arts? U kunt altijd om de mening van een andere specialist vragen. Zo heeft u meer zekerheid.

Ontevreden over zorg

Wat vervelend! U kunt dit eerst met het ziekenhuis bespreken. Komt u er samen niet uit? Geef dan uw klacht aan ons door.

Ik wil een behandeling in het buitenland

Met spoed zorg nodig? Bel altijd eerst het VGZ Alarmnummer: +31 40 297 55 50. Geen spoed? Neem contact op met onze zorgadviseurs.