Ziekenhuis

Een opname of behandeling in het ziekenhuis roept mogelijk vragen op. Van tevoren of daarna. Wij willen je hier graag bij helpen. Kies je situatie:

1. Ik ga naar het ziekenhuis

Ziekenhuizen met contract

Je kiest zelf naar welk ziekenhuis je gaat. Ga je naar een ziekenhuis met contract? Dan krijg je alle kosten vergoed. Behalve het eigen risico. Bij ziekenhuizen zonder contract betaal je een deel van de kosten zelf. 

Vergoeding ziekenhuiszorg

De meeste ziekenhuiszorg krijg je vergoed uit de basisverzekering. Je betaalt hiervoor wel eigen risico. Soms krijg je zorg alleen onder bepaalde voorwaarden vergoed. Bijvoorbeeld als je toestemming nodig hebt.

Wachtlijstbemiddeling

Ben je lang aan het wachten op een behandeling of operatie? Onze zorgadviseurs helpen je graag. Zij verkorten bij 70% van de aanvragen de wachttijd.

De gevolgen van corona op ziekenhuiszorg

Er liggen steeds minder mensen met corona in het ziekenhuis. Dat betekent dat ziekenhuizen de andere (niet-corona) zorg langzaamaan weer oppakken. Toch is het in sommige ziekenhuizen nog steeds heel erg druk. In deze bijzondere tijd kan het natuurlijk ook zijn dat je vragen hebt over de gevolgen van corona op ziekenhuiszorg.

2. Ik ben al behandeld in het ziekenhuis

Vragen over de rekening

Je wilt meer uitleg over het bedrag op de rekening of de betaling hiervan. Heb je de rekening nog niet ontvangen, of pas laat? Wij helpen je graag.

Second opinion

Twijfel je aan de diagnose of behandeling van je arts? Je kunt altijd om de mening van een andere specialist vragen. Zo heb je meer zekerheid.

Ontevreden over zorg

Wat vervelend! Je kunt dit eerst met het ziekenhuis bespreken. Kom je er samen toch niet uit? Geef dan je klacht aan ons door.

3. Ik wil een behandeling in het buitenland

Met spoed zorg nodig? Bel altijd eerst het VGZ Alarmnummer: +31 40 297 55 50. Geen spoed? Neem contact op met onze zorgadviseurs.  

Bekijk de vergoedingen voor zorg in het buitenland