Zorgzoeker

Gebruikt u de Zorgzoeker en heeft u een vraag? Hieronder staan veelgestelde vragen en antwoorden voor u. Of neem gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen

  • Hoe weet ik naar welke zorgverleners ik kan gaan voor een behandeling?
    In de Zorgzoeker vindt u alle zorgverleners in Nederland. En ziet u met welke zorgverleners wij een contract hebben. Gaat u naar een gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u de hoogste vergoeding.
  • Krijg ik alles vergoed als ik naar een zorgverlener ga met wie jullie een contract hebben?
    U kunt in principe bij elke zorgverlener terecht. Kiest u voor een gecontracteerde zorgverlener? Dan bent u verzekerd van goede zorg en de hoogste vergoeding. Valt uw zorg onder de basisverzekering? Dan krijgt u de kosten vergoed. U betaalt soms wel een eigen bijdrage of eigen risico. Valt uw zorg onder uw aanvullende verzekering? Dan krijgt u de kosten vergoed totdat u het budget of aantal behandelingen vanuit uw aanvullende pakket heeft bereikt. U betaalt soms wel een eigen bijdrage.
  • Waarom sluiten jullie niet met alle zorgverleners een contract?
    De zorg in Nederland is goed, maar er zijn verschillen tussen zorgverleners. Omdat we willen dat u goede zorg krijgt, gaan we elk jaar met zorgverleners in gesprek. We maken samen met hen afspraken over de zorg. Bijvoorbeeld over hoe snel u een behandeling kunt krijgen en wat een behandeling kost. Hierbij kijken we naar de normen van de beroepsgroepen. Voldoet een zorgverlener niet aan deze normen? Dan sluiten we geen contract.
  • Waarom kan ik mijn aandoening of behandeling niet vinden?
    Niet alle aandoeningen en behandelingen staan in de Zorgzoeker. Wel de meest voorkomende. Staat uw behandeling of aandoening er niet bij? Probeer dan eens te zoeken op de naam van uw zorgverlener. Bijvoorbeeld het ziekenhuis of de kliniek waar u naartoe wilt gaan. U ziet dan of uw zorgverlener een contract heeft met ons. Zijn er bijzonderheden voor een bepaalde behandeling? Dan ziet u deze ook in het zoekresultaat.
  • Waarom kan ik mijn ziekenhuis of specialist niet vinden?

    Kunt u uw ziekenhuis niet vinden?

    Daar kunnen verschillende redenen voor zijn: 

    • Het ziekenhuis valt buiten het geselecteerde postcodegebied. Pas in dit geval de straal aan waarbinnen u zoekt. 
    • Uw ziekenhuis biedt de behandeling waarop u heeft gezocht niet aan. Vul in dat geval de behandeling of aandoening in waarvoor u een zorgverlener zoekt. En uw postcode. Dan ziet u bij welke zorgverlener u terecht kunt. 

    Kunt u uw specialist niet vinden? 

    Wij sluiten geen contracten met specialisten, maar met ziekenhuizen of klinieken voor bepaalde behandelingen. Hebben wij een contract met een ziekenhuis of kliniek voor een bepaalde behandeling? Dan vallen alle behandelend specialisten die daar werken onder dit contract. 

  • Bij mijn zorgverlener staan maar enkele medewerkers genoemd. Kan ik alleen bij hen terecht?
    Bent u op zoek naar alternatieve zorg, alternatieve beweegzorg of een gezondheidscentrum? Dan ziet u soms inderdaad maar enkele medewerkers in de Zorgzoeker. Wij hebben met deze medewerkers een contract gesloten. Als u naar hen gaat, dan krijgt u de hoogste vergoeding. Staan er geen aparte medewerkers genoemd? Dan kunt u bij alle medewerkers van deze zorgverlener terecht.
Nog vragen?

Bel onze klantenservice:

0900 - 84 90 (gebruikelijke belkosten)

 

Werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. Zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord