Cookie melding
X

Op vgz.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op vgz.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Omzetplafonds

Elk jaar maken we samen met zorgverleners afspraken over de zorg. Bijvoorbeeld over hoeveel behandelingen een zorgverlener dat jaar zal uitvoeren. En tegen welk bedrag. Dit noemen we een omzetplafond. Door dit soort afspraken houden we de kosten van zorg in de hand. Dat is belangrijk voor uw premie.

Omzetplafond bereikt?

Soms gaat een zorgverlener over het afgesproken bedrag heen. Hierdoor kan hij geen zorg meer leveren. En dat is natuurlijk vervelend. In de Zorgzoeker staan alle zorgverleners waarmee wij een contract hebben. Hier geven wij per zorgverlener aan of er een omzetplafond is afgesproken. Geeft een zorgverlener aan dat het omzetplafond bereikt is? Dan kunt u in de Zorgzoeker een andere gecontracteerde zorgverlener vinden. U kunt ook contact opnemen met Zorgadvies om samen een passende oplossing te vinden.

Gelukkig is er dan wel altijd een andere zorgverlener bij u in de regio die u kan helpen. In onderstaande gevallen kunt u wel nog steeds bij uw zorgverlener terecht.

Uitzonderingen

  • Als u met spoed behandeld moet worden 
  • Als u al met een behandeling bent begonnen
  • Als uw pasgeboren kind zorg nodig heeft 
  • Als u zwanger bent 
  • Als u een restitutiepolis heeft

Wachten of naar een andere zorgverlener?

Heeft u niet met spoed een behandeling nodig? En wilt u wel graag door uw vertrouwde zorgverlener geholpen worden? Dan kunt u wachten totdat deze weer plaats voor u heeft. Wilt u sneller geholpen worden? Bel dan met onze zorgadviseurs. Zij bekijken samen met uw zorgverlener of u toch snel behandeld kunt worden. Als dit niet lukt, dan zoeken we samen met u naar een passende zorgverlener in de buurt.