Klacht melden
We doen er iedere dag alles aan om de zorg voor u toegankelijk en betaalbaar te houden. En ja: soms gaat er wel eens iets mis. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar wees gerust: samen zoeken we een oplossing.
De 1e stap: bel of chat met ons
Vaak is 1 telefoontje of een chatgesprek met onze klantenservice genoeg om tot een oplossing te komen. Bel met onze medewerkers via telefoonnummer 0900 - 84 90 (gebruikelijke belkosten). Of start een chatgesprek op onze website en geef aan dat het om een klacht gaat. Onze medewerkers kunnen u in veel gevallen verder helpen.
Zijn we op dat moment niet bereikbaar? Jammer dat we u gemist hebben. We snappen dat wachten niet fijn is. Maar de volgende werkdag staan we weer fris en fruitig voor u klaar.
Ik heb toch meer hulp nodig
Heeft u gebeld of gechat en is er geen oplossing uitgekomen? Balen! Gelukkig hebben we ook andere manieren om er samen uit te komen. Meld uw Wat is een klacht? Dat is elke vraag, opmerking, melding of reactie van u waaruit blijkt dat we niet aan uw verwachting hebben voldaan. Denk bijvoorbeeld aan een afgewezen machtiging of een gesprek dat u niet prettig vond. dan online of met een brief.
Online een klacht melden
Gebruik hiervoor het online klachtenformulier. Maar let op: gebruik het formulier alleen voor klachten. Uw andere vragen beantwoorden we natuurlijk ook graag, maar liever op een andere manier. Bekijk de contactmogelijkheden.
Schriftelijk een klacht melden
Stuur uw brief met postzegel naar:
Zorgverzekeraar VGZ
Afdeling Klachtenmanagement
Postbus 1256
5602 BG EINDHOVEN
Geef in uw klacht antwoord op deze 3 vragen
- Waar bent u ontevreden over?
- Wat is volgens u de beste oplossing?
- Wat is uw telefoonnummer?
Iemand anders uw klacht laten melden
Vindt u het lastig om uw klacht te melden? Of vindt u het fijner als iemand die u vertrouwt dit voor u doet? Helemaal prima: dan kunt u iemand anders uw klacht of verzoek laten indienen. Dan hebben wij wel uw schriftelijke toestemming nodig. Daarna gaan wij voor u aan de slag.
Binnen 14 dagen hoort u van ons
Hebben we uw klacht of verzoek ontvangen? Dan hoort u binnen 14 dagen van ons, beloofd. En lukt ons dat niet? Dan laten wij u op tijd weten wanneer u wél een reactie van ons krijgt.
Ik ben nog steeds ontevreden
Bent u niet tevreden met onze reactie? Of heeft u niet binnen 30 dagen een reactie ontvangen? Dan kunt u terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Onder de SKGZ vallen de Ombudsman en de Geschillencommissie. In de meeste gevallen probeert de Ombudsman te bemiddelen. Kan het probleem niet door bemiddelen worden opgelost? Dan neemt de Geschillencommissie de zaak in behandeling. De Geschillencommissie brengt vervolgens een advies uit. Dit advies is bindend voor beide partijen. U kunt het geschil ook voorleggen aan de bevoegde rechter.
Mijn klacht hoort bij een andere organisatie
Soms hoort uw klacht thuis bij een hele andere organisatie. Bekijk welk onderwerp bij welke organisatie hoort.