Veelgestelde vragen zorgpas

Vraag over de VGZ zorgpas en EHIC? Hieronder leest u de antwoorden op de veelgestelde vragen. 

Over de zorgpas

  • Er is iets veranderd in mijn situatie. Is mijn pasje nog geldig?
    Het is altijd verstandig wijzigingen snel aan ons door te geven. Als het een wijziging is die betrekking heeft op uw zorgpas, dan wordt uw digitale zorgpas in de VGZ Zorg app aangepast. Adreswijzigingen hoeft u niet aan ons door te geven. Dit doet de gemeente voor u.
  • Wat staat er op de achterkant van mijn zorgpas?
    Achterop uw zorgpas staat de European Health Insurance Card (EHIC) Lees meer over de EHIC.
  • Is mijn zorgpas mijn verzekeringsbewijs?
    Gaat u naar een zorgverlener in Nederland en vraagt deze om een zorgpas? Dan kunt u uw digitale zorgpas prima gebruiken als bewijs dat u bij ons verzekerd bent. U vindt de digitale zorgpas in de VGZ Zorg app. Deze vindt u onder het kopje 'Verzekering'. Zo heeft u hem altijd bij de hand. Heeft u toch liever een pasje in uw portemonnee, dan kunt u deze zelf gratis aanvragen in de VGZ Zorg app of op Mijn VGZ.

    Uw officiële, wettelijke bewijs is uw polisblad, maar u heeft dit bijna nooit nodig. Op uw polisblad staat welke verzekering u heeft afgesloten. Deze informatie vindt u ook in de VGZ Zorg app en in Mijn VGZ.
  • Ik ben nieuw bij VGZ. Wanneer ontvang ik mijn zorgpas?

    Uw VGZ Zorgpas zetten wij na de ingangsdatum van uw polis voor u klaar in de VGZ Zorg app. Zo heeft u hem altijd bij de hand. Heeft u toch liever een pasje in uw portemonnee, dan kunt u deze zelf aanvragen in de VGZ Zorg app of op Mijn VGZ.

    In de app vindt u ook uw European Health Insurance Card (EHIC). Hiermee bent u in Europa verzekerd van spoedhulp. In de VGZ Zorg app vindt u uw zorgpas met EHIC onder het kopje 'Verzekering'. 

  • Ik ben al verzekerd bij VGZ. Ontvang ik in januari een nieuwe zorgpas?
    Zodra uw zorgpas met EHIC (European Health Insurance Card) verloopt, zetten wij voortaan een nieuwe zorgpas voor u klaar in de VGZ Zorg app. Deze vindt u onder het kopje 'Verzekering'. Hiervoor hoeft u niets te doen. Wilt u liever een zorgpas thuis ontvangen? Dan kunt u deze zelf gratis aanvragen via Mijn VGZ of de VGZ Zorg app. U ontvangt een nieuwe zorgpas binnen 8 dagen thuis.  
     

Zorgpas verloren of gevonden

  • Mijn zorgpas is kwijt/gestolen. Wat moet ik doen?

    Geen zorgen! U vindt deze ook in de VGZ Zorg app onder het kopje 'Verzekering'. U heeft in Nederland dus geen fysieke pas nodig. Het kan zijn dat een zorgverlener in het buitenland wél om een fysiek pasje vragen. Gaat u naar het buitenland en bent u uw pasje kwijt of is deze gestolen? Vraag dan een nieuwe zorgpas aan via Mijn VGZ of de VGZ Zorg app.  

  • Ik heb een zorgpas gevonden. Wat moet ik doen?
    U kunt de pas vernietigen. De verzekerde zal zelf een nieuwe zorgpas aanvragen.
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord