Mijn aanvullende verzekering is stop gezet: wat nu?

Is jouw aanvullende verzekering gestopt? Dat komt omdat je een achterstand hebt met het betalen van je premie. Op deze pagina lees je wat dit betekent, én wanneer je weer een aanvullende verzekering kunt aanvragen.

Wanneer stoppen wij jouw aanvullende verzekering?

Als je na 70 dagen de factuur van je premie niet betaalt, krijg je een 2e aanmaning. Op dat moment stoppen wij jouw aanvullende verzekering. Let in dat geval goed op welke vergoedingen je nog wel en niet krijgt.

Wat wordt er wel en niet meer vergoed?

Als jouw aanvullende verzekering is gestopt krijg je geen vergoeding meer vanuit de aanvullende verzekering. Natuurlijk kun je nog wel gewoon gebruikmaken van vergoedingen uit de basisverzekering. Je kunt dus nog gewoon naar de huisarts of bloedonderzoek laten doen. Lees hier wat er precies wel en niet meer wordt vergoed.

Een nieuwe aanvullende verzekering

Wil je weer een nieuwe aanvullende verzekering? Dat kan op 3 manieren:

  • Zorg dat jouw achterstand helemaal is betaald. Dan kun je volgend jaar weer een aanvullende verzekering afsluiten.
  • Herstel je aanvullende verzekering. Als je jouw achterstand binnen 3 maanden na het stoppen van de aanvullende verzekering betaald, kun je dezelfde verzekering terugkrijgen. Deze gaat dan in op de datum waarop je verzekering eerder stopte. Herstel over vorig jaar kan uiterlijk tot 31 januari van het nieuwe jaar.
  • Kies volgend jaar een nieuwe aanvullende verzekering. Zit je in een schuldregeling MSNP of WSNP? Dan kun je voor volgend jaar weer kiezen voor een aanvullende verzekering. Overleg in dat geval met jouw bewindvoerder of schuldhulpverlener.

Meer hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Lukt het niet om te betalen? Of heb je vragen over het stoppen van je aanvullende verzekering? Bel ons dan op 0900 - 84 90 (gratis). Dan kijken we samen naar een oplossing die bij jou past.