Het is gelukt!

We hebben je aanvraag voor zorg in het buitenland ontvangen. Nu is het onze beurt.

Wat we gaan doen:

  1. We controleren je aanvraag

    Soms hebben we extra informatie nodig. Dan ontvang je hierover bericht.
  2. We verwerken de eventuele extra informatie

    Is de aanvraag compleet? Dan nemen we je aanvraag verder in behandeling.
  3. We beoordelen je aanvraag

    Binnen 10 werkdagen vanaf vandaag. In sommige gevallen wordt de aanvraag beoordeeld door een medisch adviseur. Dan kan het langer duren dan 10 werkdagen.
  4. Je aanvraag is goedgekeurd of afgekeurd

    Je ontvangt onze reactie in Mijn VGZ of per post. Dit hangt af van je postvoorkeur. Je kunt hier je postvoorkeur aanpassen.

    Je machtiging is goedgekeurd

    Dan ontvang je van ons een document om je zorg in het buitenland te regelen. Dit is een garantieverklaring of S2-formulier.

    Je machtiging is afgekeurd

    Dan laten we je weten waarom.

Misschien heb je hier nu iets aan
Ben je al in het buitenland?
Zet je postvoorkeur dan op digitaal. Dan ontvang je ook in het buitenland onze berichten. Dit geldt alleen voor hoofdverzekerden.