Het klopt dat niet alle informatie op de zorgkostenfactuur staat. Vanwege privacy mogen wij helaas niet alles tonen. De specificatie van de zorgnota kun je bekijken in Mijn VGZ onder het kopje ‘Mijn zorgverbruik’
Gebruik je de VGZ app? Log dan in en ga op het startscherm naar 'Declaratieoverzicht'. Kies nu 'verbruikte zorg'
Dat kan verschillende redenen hebben.
De reden kan zijn, dat je informatie over de zorgkosten niet meer samen op één overzicht (Zorgkostenfactuur) ontvangt. Voor de kosten die je zorgverlener direct bij ons declareert, ontvang je de Zorgkostenfactuur. Wanneer je zelf een declaratie indient, dan ontvang je een Uitkomst declaratie. De bedragen verrekenen wij niet meer met elkaar. Op deze manier proberen we de informatie zo duidelijk mogelijk voor je te maken. De Zorgkostenfactuur en de Uitkomst declaratie vind je onder ‘Facturen’ in de VGZ app of Mijn VGZ.
Een reden kan ook zijn dat wij een rekening van een zorgverlener nog niet hebben ontvangen.
Wat vervelend dat je declaratie is afgewezen. Dit kan meerdere redenen hebben. Hieronder vind je een opsomming van de redenen die het vaakst voorkomen:
Het kan zijn dat we je declaratie onterecht hebben afgewezen. Is dit het geval? Bel ons, zodat wij een correctieverzoek voor je kunnen aanmaken. We beoordelen de declaratie dan opnieuw.
Wijzen we de declaratie weer af? Dan krijg je binnen 10 werkdagen van ons een telefoontje of we sturen een brief. Als wij de declaratie toch vergoeden, staat het bedrag binnen 10 werkdagen op je rekening.