Minder piekeren

Als uw gedachten steeds terugkeren naar eenzelfde punt kan dat heel vervelend zijn. Leren hoe u minder piekert? Dat kan!

Online zelfhulp: verminder het piekeren

Piekert u veel? Het belangrijkste kenmerk van piekeren is dat er geen sprake is van oplossingsgericht denken. Bovendien worden er in het piekerproces allerlei negatieve emoties aan de gedachten vastgeplakt. Juist deze negatieve emoties zorgen ervoor dat er wordt gefocust op wat u juist niet wilt. Dit roept op zijn beurt weer emoties als angst, somberheid of boosheid in het leven. Hierop reageert het lichaam met een stress-reactie met als gevolg dat het denken minder helder wordt. U bent niet meer in staat te overdenken, te ordenen en tot slot te komen tot een oplossing. U raakt het overzicht kwijt waardoor er bijvoorbeeld paniek kan ontstaan.

U kunt ook iets doen aan piekeren. De online zelfhulpmodule van Mirro e-Health helpt hierbij. Met deze online zelfhulpmodule kunt u zelfstandig en anoniem aan de slag met het aanpakken van piekeren. De inhoud van de module is ontwikkeld door experts op dit onderwerp. Bij het vormgeven van de inhoud van de module is gebruik gemaakt van de actuele inzichten uit de wetenschap en praktijk op het gebied van de ontwikkelingspsychologie, metacognitieve therapie, psycho-educatie en Intolerance-of-uncertainty therapie.

Welke onderwerpen worden behandeld?

De volgende onderwerpen worden behandeld:

  • Wanneer u piekert & waarover u piekert
  • Hoe u negatieve gedachten om kan vormen tot positieve
  • Hoe u het stemmetje in uw hoofd de baas wordt

Direct aan de slag

Tot eind 2019 kun je gratis gebruikmaken van de zelfhulpmodule van Mirro.

Maak een Mirro account aan en gebruik hierbij vouchercode 2051516olh1q.

Heb je al een account bij Mirro? Log dan direct in.
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord