Rekeningnummer wijzigen

Heb je een nieuw rekeningnummer? Dit kun je dit heel makkelijk zelf aan ons doorgeven.

Goed om te weten

  • Alleen de hoofdverzekerde van de polis kan deze aanpassing doorgeven.
  • Wij passen het rekeningnummer direct voor je aan.
  • Wij gaan voorzichtig om met je persoonlijke gegevens. Aan de telefoon je nieuwe rekeningnummer doorgeven is niet veilig genoeg. Dit kan wel veilig via de VGZ app of in Mijn VGZ.

Zo pas je makkelijk je rekeningnummer aan

  1. Log in op de VGZ app of Mijn VGZ

    Hier pas je jouw rekeningnummer aan

  2. Verstuur de aanpassing

    Wij passen je rekeningnummer direct aan

  3. Ontvangstbevestiging

    Je ontvangt van ons een bevestiging van je aanpassing

Je rekeningnummer per brief wijzigen

Maak je geen gebruik van de VGZ app of Mijn VGZ? Dan kun je ons een brief sturen met het verzoek om je rekeningnummer aan te passen. Wil je daarin de volgende gegevens zetten?

  • Je persoonlijke gegevens
  • Je klantnummer
  • Je nieuwe rekeningnummer (IBAN)
  • Je handtekening
  • Datum en plaats van ondertekening

Daarna kun je de brief op 2 manieren naar ons sturen:

  • Je kunt je brief uploaden via onze website. Kies bij Soort bijlage voor 'Wijzigen rekeningnummer'.

  • Stuur je brief naar:

    Zorgverzekeraar VGZ
    Postbus 25210
    5600 RS Eindhoven

Heb je de aanpassing doorgegeven? Mooi, dat is dan geregeld. Wij passen je gegevens binnen 10 werkdagen aan.

Betaalvoorkeur aanpassen

Naast het aanpassen van je rekeningnummer kun je in Mijn VGZ ook je betaalwijze aanpassen.