Betalen via automatische incasso

Met automatische incasso heb je geen omkijken naar je betalingen.

Voordelen betalen via automatische incasso

  • Alle betalingen gaan automatisch
  • Je voorkomt dat je te laat betaalt
  • Bericht wanneer je zorgkosten worden afgeschreven

Zo past je je betaalvoorkeur aan naar automatische incasso

Je betaalvoorkeur pas je makkelijk aan via de VGZ app of via Mijn VGZ. In de video vertellen we stap voor stap hoe je dit doet.

  1. Inloggen

    Log in op de VGZ app of Mijn VGZ.
  2. Ga naar Mijn gegevens

    Kies in het menu voor Mijn gegevens
  3. Selecteer Automatische incasso

    Ga vervolgens naar Betaalwijze en rekeningnummer en kies voor Wijzigen. Selecteer hier Automatische incasso.
  4. Opslaan

    Sla de wijzigingen op om je nieuwe betaalwijze te bevestigen.

Betaalvoorkeur aanpassen per brief

Maak je geen gebruik van Mijn VGZ? Vanwege je privacy is het niet mogelijk om je betaalvoorkeur voor automatische incasso telefonisch aan ons door te geven. Je kunt wel een brief opstellen met:

  • Je persoonlijke gegevens
  • Je klantnummer
  • Je rekeningnummer
  • Je keuze: maand- of jaarbetaling via automatische incasso
  • Je handtekening
  • Datum en plaats van ondertekening

Deze kun je vervolgens uploaden via onze website. Kies bij Soort bijlage voor 'Wijzigen betaalvoorkeur’.  

Versturen per post

Wil je liever je nieuwe betaalvoorkeur per post aan ons doorgeven? Dat kan. Stuur je brief dan naar:

Zorgverzekeraar VGZ
Postbus 25210
5600 RS Eindhoven

Handig overzicht van je facturen

In de VGZ app en in Mijn VGZ vind je een overzicht van al je rekeningen. Je kunt hier altijd jouw rekeningen bekijken. Je ziet gelijk welke rekeningen je al hebt betaald. En welke nog worden afgeschreven. Ken je het facturenoverzicht al? Neem gerust een kijkje.

Liever je rekeningen online betalen?

 

Met iDEAL betaal je jouw rekeningen in een paar klikken.