Betalen via automatische incasso
Met automatische incasso heeft u geen omkijken naar uw betalingen.
Voordelen betalen via automatische incasso
- Alle betalingen gaan automatisch
- U voorkomt dat u te laat betaalt
- Bericht wanneer uw zorgkosten worden afgeschreven
Zo wijzigt u uw betaalvoorkeur naar automatische incasso
Uw betaalvoorkeur wijzigt u eenvoudig in Mijn VGZ of de VGZ Zorg app. In de video vertellen we stap voor stap hoe u dit doet.
-
Inloggen
Log in op Mijn VGZ in of de VGZ Zorg App. -
Ga naar Mijn gegevens
Kies in het menu voor Mijn gegevens. -
Selecteer Automatische incasso
Ga vervolgens naar Betaalwijze en rekeningnummer en kies voor Wijzigen. Selecteer hier Automatische incasso. -
Opslaan
Sla de wijzigingen op om uw betaalwijze te bevestigen.
Betaalvoorkeur wijzigen per brief
Maakt u geen gebruik van Mijn VGZ? Vanwege uw privacy is het niet mogelijk om uw betaalvoorkeur voor automatische incasso telefonisch aan ons door te geven. U kunt een brief opstellen met:
- Uw persoonlijke gegevens
- Uw klantnummer
- Uw rekeningnummer
- Uw keuze: maand- of jaarbetaling via automatische incasso
- Uw handtekening
- Datum en plaats van ondertekening
Deze kunt u vervolgens uploaden via onze website. Kies bij Soort bijlage voor 'Wijzigen betaalvoorkeur’.
Versturen per post
Wilt u liever uw nieuwe betaalvoorkeur per post aan ons doorgeven? Dat kan. Stuur uw brief dan naar:
Zorgverzekeraar VGZ
Postbus 25210
5600 RS Eindhoven
Handig overzicht van uw facturen
In Mijn VGZ of de VGZ Zorg app vindt u een overzicht van al uw facturen. U kunt hier altijd uw facturen bekijken. U ziet gelijk welke facturen u al heeft betaald. En welke nog in rekening worden gebracht. Kent u uw facturenoverzicht in Mijn VGZ al? Neem gerust een kijkje.
Liever uw rekeningen online betalen?
Met iDEAL betaalt u uw rekeningen in enkele klikken.