Buitenlandse nota declareren
Heb je in het buitenland een nota voor zorg zelf betaald? Dan kun je deze na je bezoek aan het buitenland bij ons declareren.
Declareer je buitenlandse nota via Mijn VGZ of de app
Jouw buitenlandse nota declareer je via Mijn VGZ of de VGZ app. Binnen 10 werkdagen ontvang je een reactie. Declareer je liever via de post? Gebruik dan het declaratieformulier onderaan deze pagina.
Stuur gegevens over je behandeling naar ons op
In het buitenland gebruiken zorgverleners andere werkwijzen dan zorgverleners in Nederland. Hierdoor hebben wij wat extra gegevens over jouw behandeling nodig, zodat we je declaratie kunnen verwerken. Wil je daarom de volgende informatie met je nota meesturen:
Bij Spoedeisende zorg: als u in het buitenland bent en meteen zorg nodig heeft in het buitenland
- Een behandelverslag van jouw specialist in het buitenland
- Een diagnose (wat is er aan de hand?)
Bij Niet-spoedeisende zorg: als u in Nederland heeft besloten om een behandeling in het buitenland te laten doen in het buitenland
- Een verwijzing van je (Nederlandse) huisarts of medisch specialist
- Een behandelverslag van je specialist in het buitenland
- Een diagnose (wat is er aan de hand?)
- Een overzicht van eerdere behandelingen (als dit van toepassing is)
Het kan zijn dat wij nog extra informatie nodig hebben. Dit hangt af van de behandeling die je gehad hebt. Als dit nodig is, dan vragen wij deze informatie bij je op.
Stuur je nota en behandelverslag in de juiste taal
Let op dat je behandelverslagen en nota's in het Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans geschreven zijn. Anders kunnen wij ze niet accepteren en verwerken. Dat zou zonde zijn!
Nota per post sturen? Gebruik ons declaratieformulier
Jouw buitenlandse nota declareer je gemakkelijk via Mijn VGZ of de VGZ app. Declareer je liever via de post? Gebruik dan het juiste declaratieformulier:
Stuur het ingevulde declaratieformulier en de bijlagen naar ons op. Het adres staat op het declaratieformulier.