Wij houden u graag als klant
Samen kijken we graag met u naar wat er wel mogelijk is

Een ander pakket?
Misschien past uw verzekering niet meer bij uw situatie. En is een ander pakket aantrekkelijk voor u. Zoals:
- Basisverzekering VGZ Basis Keuze voor € 126,15
- Aanvullende verzekering VGZ Aanvullend Instap voor € 5,95
Bel ons op voor advies op 088 - 131 17 54.

Korting op uw zorgverzekering
Misschien kunt u besparen op uw zorgverzekering met korting via uw werkgever of via een vereniging waar u lid van bent.

Een hoger vrijwillig eigen risico?
Heeft u een goede gezondheid? En weinig zorg nodig. Dat is fijn! Dan is een vrijwillig eigen risico misschien iets voor u. Hoe hoger uw eigen risico. Hoe lager uw premie.
Wilt u toch opzeggen?
Dit kan op twee manieren. U kunt uw zorgverzekering telefonisch bij ons opzeggen. Of dit gebeurd automatisch via uw nieuwe zorgverzekeraar. Bekijk hieronder de mogelijkheden.
Telefonisch opzeggen zorgverzekering
Wat jammer, maar natuurlijk helpen wij u graag.
088 - 131 17 54
We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.
Het is druk. Misschien moet u wat langer wachten dan u van ons bent gewend. Excuses voor het ongemak.
Na het opzeggen van uw zorgverzekering ontvangt u van ons een brief met de bevestiging van uw opzegging.
Via de nieuwe zorgverzekeraar opzeggen zorgverzekering
Handig om te weten
- Uw aanvullende verzekering zegt u gemakkelijk op via: Mijn VGZ.
- De verzekering van uw partner of kind hoeft u niet zelf op te zeggen. Dat gebeurt automatisch als uw gezinslid een eigen verzekering afsluit of bij iemand anders op de polis wordt gezet.
- U kunt nog tot 3 jaar na opzegging nota’s declareren.
Wanneer kunt u uw zorgverzekering opzeggen?
Uw opzegging moet uiterlijk 31 december van dit jaar bij ons bekend zijn. Let op: U bent verplicht om vóór 1 februari een nieuwe zorgverzekering af te sluiten. Deze gaat vervolgens met terugwerkende kracht in per 1 januari.
Wilt u tussentijds opzeggen?
In sommige situaties kunt u ook tussentijds uw zorgverzekering opzeggen.
-
Bekijk de situaties waarin u tussentijds kunt opzeggen
Ik ga scheiden
Gaat u scheiden en staat u als medeverzekerde op de polis van uw partner? Dan mag de hoofdverzekerde u op elk moment van de polis afhalen. U kunt vervolgens zelf bij ons uw zorgverzekering afsluiten. U leest er meer over op onze pagina scheiden of uit elkaar.
Ik ga wonen, werken of studeren in het buitenland
Als u in het buitenland gaat wonen, werken of studeren bent u soms verplicht om in Nederland verzekerd te blijven.
Mijn kind wordt 18 jaar
Wordt uw kind binnenkort 18 jaar? En wil de 18-jarige zelf hoofdverzekerde worden? Dan kunt u als ouder of verzorger de huidige polis beëindigen. Uw kind kan dan zelf een zorgverzekering afsluiten in de maand nadat het 18 wordt. Advies nodig? Bel dan met 088 - 131 17 54.
Mijn werksituatie verandert
Verandert er iets aan uw werksituatie? Dan kunt u in sommige gevallen uw zorgverzekering opzeggen. Wat er mogelijk is, hangt af van uw situatie. De overheid heeft voor iedere situatie regels bepaald. Onze klantenservice neemt graag uw situatie en uw mogelijkheden met u door. Belt u daarom met 088 - 131 17 54.
VGZ wijzigt de verzekeringsvoorwaarden in mijn nadeel
Het kan voorkomen dat VGZ de voorwaarden van de zorgverzekering moet wijzigen, of de hoogte van de premie. Dit kan midden in een kalenderjaar gebeuren. Is dit in uw nadeel? Dan mag u uw zorgverzekering opzeggen vanaf de dag dat de wijziging ingaat tot één maand na de wijzigingsdatum. Bel met onze klantenservice op 088 - 131 17 54. Wij helpen u graag.
Wilt u opzeggen omdat uw situatie verandert?
-
Ik krijg collectieve korting via mijn werkgever
VGZ heeft met ruim 3.400 bedrijven, verenigingen, thuiszorg- en ledenorganisaties afspraken over een collectieve zorgverzekering. Bel met onze klantenservice om te ontdekken of we u via een van deze collectieve zorgverzekeringen een scherper aanbod kunnen doen. -
Ik ben collectief verzekerd bij VGZ maar mijn dienstverband is beëindigd
Verandert er iets aan uw werksituatie? Dan kunt u in sommige gevallen uw zorgverzekering opzeggen. Wat er mogelijk is, hangt af van uw situatie. De overheid heeft voor iedere situatie regels bepaald. Onze klantenservice neemt graag uw situatie en uw mogelijkheden met u door. Belt u daarom met 0900 - 07 50 (gebruikelijke belkosten). Of lees meer informatie op de pagina collectiviteit wijzigen. -
Mijn kind wordt 18 jaar en gaat zelf zijn of haar verzekering regelen
Uw kind kan zelf een zorgverzekering afsluiten in de maand nadat het 18 wordt. Onze klantenservice geeft u graag advies en regelt de wijziging voor u. Belt u daarom met 088 - 131 16 51. -
Ik ga scheiden
Bent u de verzekeringnemer van de polis? Dan kunt u uw zorgverzekering alleen per 1 januari opzeggen. De verzekering van de medeverzekerde kan wel het gehele jaar opgezegd worden. U leest er meer over op onze pagina scheiden of uit elkaar. Of bel met onze klantenservice via 088 - 131 16 51. Wij nemen graag uw situatie en de mogelijkheden met u door. -
Ik ga wonen, werken of studeren in het buitenland
Als u in het buitenland gaat wonen, werken of studeren bent u soms verplicht om in Nederland verzekerd te blijven.
Wilt u om een andere reden opzeggen?
-
Ik vind de premie te hoog
Misschien bent u verzekerd voor zorg die u niet gebruikt en kan uw zorgverzekering voordeliger. Ook heeft VGZ afspraken met ruim 3.400 bedrijven, verenigingen, thuiszorg- en ledenorganisaties. Hierdoor kunnen we u korting bieden op uw premie. Neem voor een verzekeringscheck contact op met onze klantenservice via 088 - 131 17 54. -
VGZ wijzigt de verzekeringsvoorwaarden in mijn nadeel
Het kan voorkomen dat VGZ de voorwaarden van de zorgverzekering of de hoogte van de premie moet wijzigen. Dit kan midden in een kalenderjaar gebeuren. Is dit in uw nadeel? Dan mag u uw zorgverzekering opzeggen vanaf de dag dat de wijziging ingaat tot één maand na de wijzigingsdatum. Wilt u graag toelichting of advies over de gevolgen voor uw zorgverzekering? Bel onze klantenservice. Wij helpen u graag.
Is VGZ verplicht om de voorwaarden te wijzigen vanwege veranderde wetgeving? Dan kunt u niet tussentijds opzeggen. -
Ik betaal voor zorg die ik niet nodig heb
Dat is natuurlijk zonde van uw geld. We nemen graag met u door welke zorg u wel gebruikt en welke verzekering dan voor u het voordeligst is. Bijvoorbeeld een andere aanvullende verzekering. Belt u daarom met 088 - 131 17 54. -
Ik ben niet tevreden over de service van VGZ
Dat vinden wij erg jammer. We horen graag waarom u niet tevreden bent en of we u kunnen helpen. Belt u daarom met onze klantenservice via 088 - 131 17 54. -
Ik wil de verzekering van een overledene opzeggen
Gecondoleerd met het verlies van uw naaste. U hoeft de zorgverzekering van de overledene niet op te zeggen. Wij ontvangen dit bericht via de Basisregistratie personen (BRP) en wij beëindigen automatisch de zorgverzekering. U hoeft zich hier geen zorgen over te maken.
Was u als medeverzekerde verzekerd op de polis van de overledene en was er sprake van een collectieve korting? Dan houdt u in de meeste gevallen recht op deze korting. Neem in geval van twijfel contact op met onze klantenservice via 088 - 131 17 54.