Wegwijzer voor de professionals en vrijwilligers uit het maatschappelijk middenveld
Waar moet u zijn voor meer informatie over betalingsachterstanden van uw cliënt? Hoe kunt u de zorg(verzekering) van uw cliënt goed regelen? En hoe zit het met het declareren van zorgfacturen? Dit en meer vindt u op deze pagina speciaal voor het maatschappelijk middenveld.
Schulden en betalingsachterstanden
Heeft uw cliënt moeite met betalen en zorgen over geld? We denken graag mee over een oplossing. Zo helpen we bijvoorbeeld bij:
- Betalen in termijnen
- Facturen later betalen
- Informatie over het CAK
- Informatie over het incassobureau

Goede zorg is belangrijk. Voor iedereen.
Daarom heeft VGZ afspraken gemaakt met een groot aantal gemeenten voor een voordelige zorgverzekering met veel vergoedingen en extra’s. Zo krijgt uw cliënt de zorg die nodig is, maar blijft het wel betaalbaar.

Zorgzaken regelen voor een ander
Soms kan het handig zijn als u bepaalde (zorg)zaken namens uw cliënt kan regelen. Hiervoor heeft u wel toestemming nodig. Deze machtiging kunt u zowel telefonisch als via een machtigingsformulier aanvragen.

Advies over blijvende ouderenzorg
Kent u een oudere die steeds meer zorg en ondersteuning nodig heeft? Het Kennisloket Thuis in Blijvende Zorg denkt mee over welke mogelijkheden er zijn voor zorg thuis of in een instelling. Het Kennisloket is er voor alle ouderen.
Extra’s via het preventiebudget
De gezondheid van uw cliënt is het allerbelangrijkste. Daarom heeft VGZ een breed aanbod aan cursussen die zorgen dat uw cliënt gezond blijft en dus voorkomen dat er zorg nodig is. Deze cursussen worden vergoed vanuit het preventiebudget. Benieuwd hoe hoog het preventiebudget van uw cliënt is en welke cursussen er allemaal zijn?

Makkelijk digitaal declareren
Heeft uw cliënt een zorgfactuur betaald en wilt u helpen bij het declareren? Dat is zo geregeld via Mijn VGZ of de VGZ Zorg app. Makkelijk, veilig, snel en digitaal!

Vergeet uzelf niet
U zorgt voor een ander, maar vergeet u uzelf niet? Ons Gezond Leven Platform staat vol met tips, workshops en apps die zorgen voor voldoende rust, balans en beweging. Daar kunt u als professional gebruik van maken.

Goede zorg voor iedereen
Bij VGZ zetten we ons samen met zorgverleners al jaren in voor betere zorg tegen lagere kosten. Zinnige zorg noemen we dat. Zodat onze verzekerden en uw cliënten ook in de toekomst zeker zijn van goede zorg. Benieuwd hoe we dat doen?
Vragen? Wij denken graag met u mee.
Heeft u een vraag namens of over uw cliënt? We helpen u graag. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur.