Chronische aandoening accepteren

Met hulp van VGZ en Mirro e-Health

Leeft u met een chronische aandoening of fysieke beperking? Soms kan het lastig zijn om te accepteren. Hoe gaat u ermee om?

Online zelfhulp bij chronische aandoening

Het hebben of krijgen van een chronische aandoening is vaak heftig en lastig te accepteren. U kunt zich daardoor eenzaam, boos of onzeker voelen. Wilt u een chronische aandoening beter leren accepteren? Met de online zelfhulpmodule van Mirro kunt u zelfstandig en anoniem aan de slag met verschillende oefeningen. Bijvoorbeeld om te leren de balans te bewaren tussen zorgen voor uzelf en positief naar de toekomst te kijken. Hoe geeft u het een plekje? En (hoe) bekijkt u het positief? Hoe ziet u uzelf? U kunt u ook laten inspireren door de persoonlijke verhalen van een viertal ervaringsdeskundigen.

De inhoud van deze module is ontwikkeld door Corine Bravenboer – Bosland en Maike Pastor. Bij het vormgeven van de inhoud van deze module is gebruikgemaakt van actuele inzichten uit de wetenschap en praktijk op het gebied van de revalidatiegeneeskunde, psychologie, cognitieve gedragstherapie en mindfulness. Corine werkt als zelfstandige voor het onderwijs en is eigenaresse van Creëdu. Tevens is Corine ervaringsdeskundige omdat zij het Hypermobiliteitssyndroom heeft. Maike is ergotherapeut en orthopedagoog bij Revalidatiecentrum De Hoogstraat.

Wat kunt u precies verwachten?

Met deze onderwerpen gaat u aan de slag:

  • Wat kan ik doen als ik veel pieker?
  • Waar liggen mijn grenzen en hoe geef ik die aan?
  • Hoe vertel ik het mijn omgeving?
  • Zijn er ook leuke kanten die ik kan inzetten?

Direct aan de slag

  • Maak een Mirro account of log met uw huidige account in.
  • Gebruik vouchercode 2051516olh1q.
  • Ga aan de slag met de online zelfhulpmodule van Mirro. Veel succes!

Tot 31-12-2019 kunt u via VGZ gratis van deze service gebruikmaken.  
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord