John Lutjens, collectief verzekerde bij VGZ

“VGZ neemt je zorg uit handen”


John Lutjens heeft altijd gewerkt voor de Belastingdienst en is ook vanuit het collectief van deze werkgever verzekerd bij VGZ. John is een enthousiaste en positief ingestelde man. “Let op dingen die goed gaan en probeer dat groot te maken, in plaats van te letten op zaken die niet goed gaan en die te benadrukken”. Dat heeft hij vanuit zijn functie als adviseur Goede doelen, erf- en schenkbelasting ook altijd gedaan. Hij is al verzekerd bij VGZ sinds 1970; en is nooit geswitcht.

 

Het is net of hij naast je staat

“Ik ben enthousiast over de manieren waarop je kan communiceren met VGZ. Via telefoon, via e-mail, via chat. Communicatie richting cliënten is heel belangrijk en daar kan je je mee onderscheiden”. Toen John afgelopen juli de diagnose kanker kreeg, kwam er veel op hem af. Hij ging zoeken in de polis naar de dekking van zijn behandeling, maar besloot toch persoonlijk met VGZ te bellen. Dat contact met VGZ maakte veel indruk op hem.

“Ik kan het niet direct regelen maar het komt goed”,  zei de VGZ medewerker aan de telefoon. John: “Het is net of hij naast je staat. En dat geeft vertrouwen. De gemaakte afspraken, zijn nagekomen. Dat heb je nodig. Je merkt dat de persoon aan de andere kant van de telefoon er begrip voor heeft. Dat is heel positief overgekomen.”

Onderscheidend vermogen

John vergelijkt steeds welke zorgverzekeraar het beste is. Hij kiest voor VGZ vanwege de premie en de inhoud van het verzekeringspakket. En natuurlijk vanwege de persoonlijke communicatie. Maar laat ook een positief kritisch geluid horen. “Ik ben vrij enthousiast over dingen die goed gaan. Maar ben ook open over dingen die beter kunnen.” Hij is op zoek naar de variatie, niet in het basispakket, maar in de aanvullende verzekering. “Een stukje solidariteit zou je ook kunnen loslaten, want waarom zou bijvoorbeeld een 77-jarige vrouw die een aanvullende verzekering heeft ook geboortezorg erbij moeten nemen? Ook daar kun je je als zorgverzekeraar op onderscheiden”.

Onze ervaring met VGZ is hartstikke goed. 100%.

John is verder erg enthousiast over VGZ. Vanwege zijn ziekte ging hij eind juli naar het ziekenhuis in Maastricht. VGZ heeft hem goed geholpen en taxivervoer geregeld. Dat is vanuit de aanvullende verzekering VGZ Werkt gedekt. “Toen ik het taxibedrijf aan de lijn had, leek het net een verlengstuk van VGZ. Ze nemen zorg van je uit handen. Ik heb me druk gemaakt om niks, want VGZ heeft het gewoon goed voor elkaar”.

Deze positieve ervaringen deelt John ook met anderen; zeker rond premiebekendmaking want dan wordt de keuze voor een zorgverzekering een onderwerp van gesprek. “Door mijn ziekteproces zien mensen mij als ervaringsdeskundige, als specialist. Er zijn ook mensen overgestapt door mijn verhalen”. Hij heeft aan de eettafel regelmatig met anderen naar de website van VGZ gekeken of de telefoon gepakt om contact met VGZ op te nemen. “Als je me niet gelooft kijk zelf maar”, aldus een enthousiaste John.