Cookie melding
X

Op vgz.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op vgz.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Beweeg mee met VGZ en Fitavie


We weten allemaal dat voldoende beweging belangrijk is. Het houdt ons in goede conditie, stimuleert het geheugen en geeft ons een goed gevoel. Genoeg voordelen dus. Maar in deze tijden van het coronavirus beweegt u misschien minder.


VGZ helpt u goed te bewegen. Gewoon, vanuit huis. Fitavie heeft exclusief voor VGZ een beweegprogramma voor een week samengesteld. Blijf ook vitaal met onderstaande oefeningen!

Squat met steun

Maandag


Ga achter een tafel, aanrecht of stoel staan. Leg beide handen hierop. Ga in spreidstand staan met de voeten iets verder uit elkaar dan schouderbreedte. Buig beide benen alsof u op een stoel gaat zitten. Ga rustig naar beneden. De knieën mogen niet over de tenen komen. Kom weer rustig omhoog, maar strek de benen niet helemaal. Doe dit 10x en herhaal dit 3x.

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Knieheffen vanuit zit

Dinsdag


Ga met uw been omhoog en naar beneden zonder de grond te raken. Doe dit eerst 10x met uw ene been en dan 10x met uw andere been. Herhaal deze oefening 3x.

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Knieheffen vanuit stand

Woensdag


Leg uw handen op de rugleuning van een stoel. Ga rechtop staan en doe uw been omhoog en naar beneden waarbij u zachtjes met uw voet de grond raakt. Doe dit 10x met uw ene been en dan 10x met uw andere been. Herhaal dit 3x.

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld



Fietsen vanuit rug

Donderdag


Ga op de grond liggen of doe deze oefening vanuit uw bed. Trek uw benen op en leg uw handen onder uw billen. Fiets met uw benen in de lucht. Doe dit 20x. Herhaal deze oefening 3x.

Moeilijkheidsgraad: Licht

Balletje gooien en vangen

Vrijdag


Voor deze oefening heeft u een kleine bal nodig. Gooi deze met uw ene hand omhoog en vang deze op met uw andere hand. Gooi 10x heen en weer en herhaal deze oefening 3x.

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Speciale VGZ actie Fitavie

Meer oefeningen van Fitavie?

Nu 50% korting op een abonnement

Fitavie is de ‘slimme coach’ die u elke dag ondersteunt bij bewegen. De beweegapp heeft meer dan 100 oefeningen, gericht op balans, kracht en uithoudingsvermogen. U krijgt een programma op maat.