Mijn VGZ Zakelijk

Jongen met baard en blauw shirt op kantoor
Mijn VGZ Zakelijk
Regel uw zaken gemakkelijk online
In Mijn VGZ Zakelijk regelt u uw collectieve zorgverzekeringszaken eenvoudig zelf.
De voordelen van Mijn VGZ Zakelijk
  • Gegevens van verzekerden inzien
  • Werknemersnummer wijzigen
  • Verzekerden afmelden
  • Borderel downloaden
  • Bestanden downloaden
  • Inleesbestanden maken
  • Contracten koppelen
Vragen?
Heeft u een vraag over Mijn VGZ Zakelijk en komt u er niet uit? Neem dan contact op met Accountbeheer VGZ. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 - 17.00 op 
Digibord
In Digibord vindt u de gegevens van alle verzekerde medewerkers terug. U kunt deze gegevens ophalen en matchen met uw eigen salarisgegevens. In de handleiding leest u hoe u Digibord downloadt en gebruikt.
Werk sneller met het inleesbestand
Met het inleesbestand vertaalt u het maandelijkse borderel en leest u het bestand in in uw salarissysteem. Zo wordt automatisch de premie en eventueel de werkgeversbijdrage bij verzekerden in rekening gebracht. Werkt u niet met salarisleverancier ADP of Reat? Neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen
  • Hoe vraag ik een account aan voor Mijn VGZ Zakelijk ?

    U kunt een account aanvragen per mail via de afdeling Accountbeheer van VGZ (accountbeheervgz@vgz.nl).

    Geef in uw mail aan wat het e-mailadres van de hoofdgebruiker is. U ontvangt vervolgens een activatie link per mail waarmee u het account kunt activeren.

    Let op: in verband met de privacywetgeving moet het e-mailadres aan de volgende eisen voldoen:

    • Persoonlijk e-mailadres (dus geen e-mailadres van de afdeling of een algemene inbox)
    • Het e-mailadres is van uw organisatie

    Als u vervolgens inlogt, is uw e-mailadres uw gebruikersnaam. Het wachtwoord kunt u zelf aanmaken.

  • Ik heb geen activatie link ontvangen, hoe komt dit ?

    Heeft u geen activatie link ontvangen per e-mail? Dat kan verschillende oorzaken hebben:

    • Controleer of de e-mail met activatielink in uw spambox terecht is gekomen.
    • De e-mail met activatielink komt van een no-reply adres. Sommige bedrijven blokkeren no-reply adressen. Dit kan de ICT-afdeling aanpassen. Zij moeten zorgen dat ons no-replyadres wordt geaccepteerd. Dit doen ze door te zorgen dat vgz.nl niet voorkomt in de DNS SPF configuratie van uw organisatie. SPF moet toegevoegd worden aan de DNS server zodat de activatiemail wordt doorgestuurd.  Als u dit heeft aangepast vraagt u opnieuw een activatielink aan.
    • Controleer of uw organisatie gebruik maakt van 'Veilig mailen' via Zorgring (https://www.zorgring.nl/diensten/veilig-mailen/).  Is dit niet het geval ? Neem dan contact op met uw ICT-afdeling om de instellingen te controleren.
    • Maakt uw organisatie wel gebruik van 'Veilig mailen' via Zorgmail maar ontvangt u de e-mail met activatielink toch niet ? Voeg dan de domeinnaam VGZ toe aan de Relay. Uw ICT-afdeling kan u hierbij ondersteunen.
    Komt u er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Dan kunt u zelf uw wachtwoord resetten:

    • Ga naar Mijn VGZ Zakelijk (link naar https://collectief.vgz.nl/login)
    • Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ en reset uw wachtwoord
    • Ziet u de knop ‘wachtwoord vergeten’ niet? Verwijder de cookies en u kunt uw wachtwoord resetten.
  • Kan ik meer gebruikers binnen de organisatie toegang geven tot Mijn VGZ Zakelijk?

    Ja, dat kan. De hoofdgebruiker kan collega’s toegang geven tot de Mijn omgeving. Deze gebruikers hebben dezelfde rechten als de hoofdgebruiker. Alleen de hoofdgebruiker kan collega’s toegang geven.

    • Log in op Mijn VGZ Zakelijk
    • Klik op instellingen (rechtsboven in het scherm)
    • Voeg een nieuwe gebruiker toe
  • Kan ik collectiviteitsgegevens wijzigen in Mijn VGZ Zakelijk?

    U kunt in Mijn VGZ Zakelijk alleen het e-mailadres en telefoonnummer van een collectiviteit wijzigen. Overige wijzigingen kunt u doorgeven via: accountbeheervgz@vgz.nl.
  • Ik wil een overlijden doorgeven via Mijn VGZ Zakelijk. Hoe doe ik dit?

    U hoeft het overlijden van een verzekerde niet door te geven. Deze informatie ontvangen wij van de gemeente (Basisregistratie Personen, BRP). 
  • Hoe zie ik welke aanmeldingen of uitschrijvingen zijn doorgevoerd?

    Dat kunt u zien in Mijn VGZ Zakelijk:

    • Log in op Mijn VGZ Zakelijk
    • Klik op ‘Mijn collectiviteit’
    • Klik op 'Zoeken verzekerden’
    • Kies in het dropdown-menu ’Alle deelnemers’

    Met het ‘wiebertje’ bovenin de kolom kunt u filteren. Deze functionaliteit is gelijk aan Excel. Zo ziet u gemakkelijk welke verzekerden in- of uitgeschreven zijn.

  • Hoe zie ik of er mutaties (wijziging pakket of eigen risico) zijn doorgevoerd in Mijn VGZ Zakelijk?

    U kunt mutaties alleen zien als u de premie voor uw verzekerden betaalt. Met Digibord kunt u in de mutaties inzien ten opzichte van de vorige maand.

    • Log in op Digibord
    • Druk op de knop ‘Printen’
    • Open de lijst ‘Prolongatieverschillen’ (premieverschillen huidige maand en vorige maand)
    • Open ook de lijst ‘Correctiepremie’ (premieverschillen huidige maand)
    • Beide lijsten samen geven u een totaalbeeld van de mutaties
  • Hoe muteer ik een werknemer naar een andere collectiviteit?

    Muteren is alleen mogelijk als u de premie voor uw werknemers betaalt.

    • Log in op Mijn VGZ Zakelijk
    • Klik op ‘Mijn collectiviteit’
    • Klik op 'Zoeken verzekerden’
    • Selecteer de verzekerde waarvan u een mutatie wilt doorvoeren
    • Kies ‘Inzien verzekerden gegevens’
    • Daarna klikt u een paar keer door
    • Kies ‘Collectiviteitsnummer wijzigen’
  • Wanneer staan de borderellen klaar in Mijn VGZ Zakelijk?

    De borderellen zijn beschikbaar op de volgende data:

    • 20 januari
    • 24 februari
    • 23 maart
    • 19 april
    • 25 mei
    • 22 juni
    • 20 juli
    • 24 aug
    • 21 september
    • 19 oktober
    • 23 november
    • 21 december
  • Hoe kan ik zoeken in de lijst van verzekerden?

    U kunt in de lijst filteren. Deze functionaliteit is gelijk aan Excel. Klik op het ‘wiebertje’ bovenin de kolom. Zo ziet u op een eenvoudige manier of het werknemersnummers gevuld is en welke verzekerden zijn in- of uitgeschreven.
  • Kan ik verzekerden afmelden als ze met pensioen gaan of niet meer werken bij mijn organisatie?

    Ja, dat kan.

    • Log in op Mijn VGZ Zakelijk
    • Klik op ‘Mijn collectiviteit’
    • Klik op 'Zoeken verzekerden’
    • Selecteer de verzekerde die u wilt afmelden
    • Kies voor ‘Afmelden’ en vul de gegevens in
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord