Wat als u bent aangemeld bij het CAK?

Niemand kiest voor betalingsproblemen. Heel vervelend dat u in deze situatie terecht bent gekomen. Lees hieronder wat u nu kunt doen. En voorkom zo dat uw rekeningen zich verder opstapelen.

Aangemeld bij het CAK: wat nu?

Bent u aangemeld bij het CAK? Dan bent u nog gewoon verzekerd. U betaalt uw premie voor uw zorgverzekering nu alleen aan het CAK. Dit is wettelijk zo bepaald. Dit wordt de ‘bestuursrechtelijke premie’ genoemd. In 2019 is dit een bedrag van € 138,50 per maand. Deze premie is hoger dan de premie die wij in rekening brengen. We begrijpen dat u hier helemaal niet op zit te wachten en denken graag met u mee.

Zo betaalt u weer de lagere premie 

Sluit u voor alle openstaande bedragen een betalingsregeling af? Dan betaalt u weer de normale, lagere premie aan ons. U regelt dit in 3 stappen:

Stap 1: Hebben wij een bedrag overgedragen aan een incassobureau? Bel eerst het incassobureau en daarna ons.
Spreek met het incassobureau een betalingsregeling af voor het hele bedrag en bel ons als dit gelukt is op 0900 - 84 90.

Stap 2: Heeft u bij ons een bedrag openstaan? Bel ons dan voor een betalingsregeling.
Aarzel niet, gewoon even bellen op 0900 - 84 90. Samen zoeken we naar een oplossing die voor u haalbaar is.

Stap 3: U krijgt van ons een bevestiging.
Hiervoor hoeft u zelf niets te doen. U betaalt weer de 'normale' premie aan ons.

Bezwaar maken tegen uw aanmelding

Bent u het niet eens met uw aanmelding bij het CAK? Stuur ons dan een brief met de reden van uw bezwaar en een kopie van een loonstrookje of uitkeringsspecificatie. Als wij het eens zijn met uw bezwaar melden wij u zo snel mogelijk af bij het CAK.

Stuur uw bezwaar naar: Zorgverzekeraar VGZ, Afdeling Creditmanagement, o.v.v. Bronheffing, Postbus 847, 5600 AV Eindhoven.

Voorkomen dat u weer aan het CAK betaalt

Komt u uw betalingsregeling niet na? Of betaalt u bijvoorbeeld uw premie niet op tijd? Dan betaalt u weer de hogere premie aan het CAK. Bel ons daarom direct als u denkt dat u uw rekeningen misschien niet meer op tijd kunt betalen. We zoeken dan samen naar een nieuwe oplossing. Ons telefoonnummer is 0900 - 84 90.

X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord