Tips voor meer rust en balans

Zo brengt u ontspanning in de dag

Misschien de beste tip:
Laat los waar u geen invloed op heeft.

6 tips voor rust en balans

Of u nou wel of juist niet thuiswerkt, de impact van het coronavirus is voor iedereen voelbaar. Met deze tips krijgt u in de veranderde situatie meer voor elkaar.

1. Voorkom afleiding 

Echt goed werken lukt alleen met een gezonde dosis concentratie. Onrust voorkomt u door uw telefoon verderop te leggen. U raakt zo niet afgeleid om het nieuws, apps of social media meldingen te bekijken. 

Steeds afgeleid door uw eigen gedachten? 

Schrijf ze op in een piekerblok. Zo parkeert u uw gedachten en kunt u er later op terugkomen. En wilt u leren hoe u minder piekert? Dat kan met de gratis digitale workshop Minder piekeren. 

2. Beweeg voldoende

Ook als sportclubs en fitnesscentra gesloten zijn, kunt u voldoende bewegen. Fitnessoefeningen doet u thuis of in de natuur. Zo blijft u fysiek én mentaal fit.

3. Neem regelmatig pauze 

Zorg tijdens uw werkdag voor voldoende ontspanning en neem regelmatig pauze. Maak bijvoorbeeld een korte wandeling. Wist u dat wandelen goed helpt bij het leegmaken van uw hoofd? Zorg uiteraard voor voldoende afstand. 

Kent u mindful walking al? 

Dat is ontspannen én effectief wandelen. U merkt de effecten snel. Mindful walking zorgt voor meer focus en energie. 

4. Slaap voldoende 

Een goede nachtrust is nu belangrijker dan ooit. Het helpt om elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed te gaan. Zo zijn er nog veel meer tips. Bekijk alle tips om beter te slapen.

5. Breng tijd door met anderen 

In deze tijd is het fijn om samen te zijn met de mensen die belangrijk voor u zijn. Dat kan ook makkelijk online. U kunt zelfs samen online gezelschapsspellen spelen. En heeft u een gezin? Dit is voor iedereen een vreemde situatie, zeker ook voor kinderen. Zij vinden het heerlijk om iets met het hele gezin te doen. Samen koken, puzzelen of een bordspel spelen.  

6. Zorg voor ontspanning

Neem de tijd voor uzelf. Ook als u nergens naar toe kunt. Benen omhoog, boek erbij. Spreek af dat u niet gestoord wordt. Veel mensen nemen het ervan en starten eindelijk aan een klus die al een tijdje lag te wachten. Een nieuwe verflaag, een klus in en om het huis of het aanpakken van de tuin. 

Kent u mindfulness? 

Met de gratis VGZ Mindfulness coach app leert u hoe u beter kunt leven in het hier en nu. De app zit boordevol ontspanningsoefeningen. Meer dan 850.000 gebruikers gingen u voor. 

X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord