Bewegen om minder snel te vallen

Om stevig te staan en minder snel te vallen heb je spierkracht nodig. Daarom helpen we je in beweging te komen en te blijven. Samen met Olga Commandeur.

Meer informatie over meer bewegen

Beweeg de services van rechts naar links

Overspannen

Betrouwbare informatie van Thuisarts

Tips en informatie

Heb je een gezondheidsvraag? Een online zoektocht is echt niet nodig. Op Thuisarts.nl vind je direct betrouwbaar antwoord geschreven door artsen en medisch specialisten.

  • Geschreven door artsen en medisch specialisten van Thuisarts.nl

Zo helpt ontspannen om minder te piekeren

Ontspanning helpt om je hoofd rust te geven en je lichaam te kalmeren. Als je ontspannen bent, maak je je minder zorgen. Ontspanning helpt om helder na te denken en problemen op te lossen.

Positivi-tijd: een momentje van warmte, vrolijkheid en aandacht voor de goede dingen in het leven.

Van piekergedachte naar positiviteit!

Workshops, tips en geluksmomentjes

Met deze 21 tips helpen we jou om uit je negatieve gedachten te komen. Ga voor nieuwe, positieve energie!

Zelf aan de slag om elke dag te bewegen

Beweeg de verzekeringen van rechts naar links

Piekeren

Online programma

Therapieland

Piekeren is in rondjes blijven denken. Vaak zijn die rondjes niet positief. Maar je kunt piekergedachten voorkomen en stoppen. Hoe je dat doet, leer je in het programma Piekeren.

Met Mindfulness stoppen met piekeren

Gratis app | App Store & Google Play

Mindfulness kan je leren om te ontspannen en meer te genieten in het moment. Kies uit meer dan 100 oefeningen in de gratis VGZ Mindfulness Coach app.

3 tips van een expert

Schrijf je piekergedachte van je af. Schrijven helpt om meer inzicht in je gedachten te krijgen.

Praten over je zorgen met vrienden of familie helpt om piekeren te verlichten.

Focus op het positieve. Probeer om meerdere keren per dag stil te staan bij iets dat op dat moment goed gaat.

Piekeren en slaapproblemen?

Piekeren gaat vaak samen met slaapproblemen. Je ligt net in bed en denkt lekker te gaan slapen. In plaats daarvan word je overspoeld door gedachten en voor je het weet ben je een uur verder. Hoe komt dit? ‘S avonds in bed word je niet afgeleid door andere dingen. Je hebt daardoor de ruimte in je hoofd voor allerlei gedachten.

Aan de slag met slaapproblemen