VGZ  Zorgpas

Ik heb twee nieuwe zorgpassen ontvangen met mijn naam erop. Wat moet ik nu doen?

Het kan zijn dat u twee keer achter elkaar een brief hebt gekregen met een nieuwe zorgpas voor het komende jaar. Of dat u in één brief twee nieuwe zorgpassen op uw naam hebt ontvangen. U kunt hiervan één zorgpas houden. De andere zorgpas mag u doorknippen en weggooien.

Hebt u gezinsleden op uw zorgpolis staan en hebben zij ook twee nieuwe zorgpassen gekregen? Voor hen geldt hetzelfde.

Naar boven

Er is iets veranderd in mijn situatie. Is mijn pasje nog geldig?

​Het is altijd verstandig wijzigingen snel aan ons door te geven. Als het een wijziging is die betrekking heeft op uw pasje, dan krijgt u van ons een nieuw pasje thuisgestuurd. Adreswijzigingen hoeft u niet aan ons door te geven. Dit doet de gemeente voor u.

Naar boven

Mijn zorgpas is kwijt/gestolen. Wat moet ik doen?

​U kunt hiervoor contact met ons op. Uw nieuwe pas sturen wij dan zo snel mogelijk naar uw huisadres. Mocht u in de tussentijd een bezoek brengen aan een zorgaanbieder, dan is het verstandig uw polis mee te nemen.

Naar boven

Wat staat er op de achterkant van mijn zorgpas?

Achterop uw zorgpas staat de European Health Insurance Card (EHIC) Lees meer over de EHIC.

Naar boven

Is mijn zorgpas mijn verzekeringsbewijs?

Nee, uw papieren polis is uw officiële verzekeringsbewijs, bewaar deze zorgvuldig. Voor uw zorgaanbieder is uw zorgpas voldoende.

Naar boven

Ik ben nieuw bij VGZ. Wanneer ontvang ik mijn zorgpas?

U ontvangt uw VGZ Zorgpas binnen 2 weken nadat u uw zorgverzekering hebt afgesloten. Op de achterkant van uw zorgpas vindt u uw European Health Insurance Card (EHIC). Uw zorgpas is net zo lang geldig als uw EHIC. U ontvangt een nieuwe zorgpas zodra uw EHIC verloopt.

Naar boven

Ik ben al verzekerd bij VGZ. Ontvang ik in januari een nieuwe zorgpas?

U ontvangt een nieuwe zorgpas zodra uw EHIC (European Health Insurance Card) verloopt. Uw zorgpas is namelijk net zo lang geldig als uw EHIC op de achterkant van uw zorgpas. Bent u uw zorgpas kwijt? Vraag via de klantenservice een nieuwe aan.

Naar boven

Nog vragen?

Bel onze klantenservice:

0900 - 84 90
- 20 cent per gesprek
- uw gebruikelijke belkosten

Werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur
Zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur

Voor goede zorg zorg je samen